• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zacząć programowanie gier?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,084 wizyt
pytanie zadane 1 marca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Mario16 Nowicjusz (160 p.)
Witam, jestem nowy w takich sprawach dlatego chciałbym się dowiedzieć, np. w jakim programie mógłbym zacząć programowanie gier, gdzie znajde jakąś pomoc dla osób początkujących.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 marca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
wybrane 1 marca 2016 przez Mario16
 
Najlepsza
Jeśli chcesz robić gry najpierw polecam zacząć od gier 2d np. w sfml lub w unity. I teraz masz do wyboru: programowanie z silników (unity pod c# i js, albo unrealEngine pod c++, te przynajmniej polecam), lub z bibliteki np. z sfml, sdl lub opengl. Zalety pisania gier z silników są takie że na początek masz łatwiejszy start z tworzeniem przestrzeni w grze, natomiast z bibliotek graficznych są takie że bardziej rozwijasz swoje umiejętności pod względem programowania, i jeśli sobie wszystko ogarniesz, czyli np. funkcje rysujące se napiszesz to możesz tworzyć równie szybko jak w silnikach. Mało tego. w opengl masz opcję importu obiektu z blendera(w silnikach też, ale to trochę inna sprawa). Według mojej opinii lepiej jest wziąć jakąś bibliotekę niż silnik.
komentarz 1 marca 2016 przez Mario16 Nowicjusz (160 p.)
Dziękuje za tak obszerną według mnie odpowiedź.

Ale mam pytanie jeżeli chciałbym pisać z bilbioteki w czym mam to pisać ?
Chodzi mi czy  wjakimś programie czy zwykłym programie do pisania typu notepad++
(Jak napisałem jestem w tym kompletnie nowy i chciałbym dowiedzieć się sporo zanim zaczne tworzyć coś)
komentarz 1 marca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
W zwykłym IDE. Ja polecam visual studio. Polecam też zacząć od sfml potem przejść do opengl
0 głosów