• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[SFML2] Problem z połączeniem KLIENT - SERWER

Object Storage Arubacloud
0 głosów
265 wizyt
pytanie zadane 28 lutego 2016 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)

Gdy podaje to samo IP na tym samym PC, czyli np. 192.168.0.9 to wszystko łączy się bez problemu.

Jak programy są już na 2 różnych PC, i serwer wpisuje IP klienta, a klient wpisuje IP serwera to program nie działa. IP w tym wypadku podawane jest publiczne. Jak to wszystko naprawić?

 

#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <SFML\Network.hpp>
#include <string>
#include <iostream>

using namespace sf;
using namespace std;

void func()
{
}

int main()
{ 
	const int WIDTH = 600;
	const int HEIGHT = 315;
 
	IpAddress ip;

	RenderWindow window(VideoMode(600,315),"Program",Style::Close);

	//czcionka i pierwszy wyświetlony napis
	Font font;
	font.loadFromFile("robotastic.ttf");
 
	Text napis("Serwer ([S])/Klient ([K])",font,20);
	napis.setPosition(WIDTH/2-napis.getGlobalBounds().width/2,(HEIGHT/2-napis.getGlobalBounds().height/2));
	bool serwer; //flaga mowiaca o tym czy gracz jest klientem czy serwerem
 
	//wybor czym jestesmy (wiem, dziwnie to brzmi (: )
	bool status = true;

	while(status)
	{
		Event event;

        while (window.pollEvent(event)) 
		{
            switch (event.type) 
			{
                case Event::KeyReleased:
                    switch (event.key.code) 
					{
                        case Keyboard::S:
						{
							serwer = true;
							status = false;
							break;
						}
                        case Keyboard::K:
						{
							serwer = false;
							status = false;
							break;
						}
					}
			}

           break;
		}

		window.clear();
		window.draw(napis);
		window.display();
	}

 	//podajemy ip o ile wczesniej nie zostalo wczytane z pliku
	if(ip.toString() == "0.0.0.0")
	{
		napis.setString("Podaj ip klienta/serwera");
		napis.setPosition(WIDTH/2-napis.getGlobalBounds().width/2,(HEIGHT/2-napis.getGlobalBounds().height/2)-30);
 
		Text text_ip("",font,15);
		string str_ip;
 
		bool b = false;
		while(!b)
		{
			Event event;
			while(window.pollEvent(event))
			{
				if(event.type == Event::Closed)
					b = true;
				if(event.type == Event::KeyReleased && event.key.code == Keyboard::Return)
				{
					ip = str_ip;
					b = true;
				}
				else if(event.type == Event::TextEntered)
				{
					if (event.text.unicode == 8) //backspace
					{
						if(str_ip.size()>0)
							str_ip.erase(str_ip.size() - 1, 1);
					}
					else if (event.text.unicode < 128 && event.text.unicode != 13)
						str_ip+= (char)event.text.unicode;
 
					text_ip.setString(str_ip);
					text_ip.setPosition(WIDTH/2-text_ip.getGlobalBounds().width/2,HEIGHT/2-text_ip.getGlobalBounds().height/2);
				}
			}
 
			window.clear();
			window.draw(napis);
			window.draw(text_ip);
			window.display();
		}
	}

	//Probne polaczenie i odebranie pliku
	unsigned short s_port = 50001; //port na ktorym dane odbiera serwer
	unsigned short k_port = 50002; //port na ktorym dane odbiera klient
 
	UdpSocket socket;
	if(serwer) socket.bind(s_port);
	else socket.bind(k_port);
 
	if(serwer)
	{
		string tmp;
		Packet pakiet;
		socket.receive(pakiet,ip,s_port);
 
		pakiet >> tmp;
		cout<<tmp<<endl;
 
		pakiet.clear();
 
		tmp = "Polaczono z serwerem!n";
		pakiet << tmp;
		socket.send(pakiet,ip,k_port);
	}
	else
	{
		string tmp = "Polaczono z klientemn";
		Packet pakiet;
		pakiet << tmp;
		socket.send(pakiet,ip,s_port);
 
		pakiet.clear();
		socket.receive(pakiet,ip,k_port);
		pakiet >> tmp;
		cout<<tmp;
	}

	system("pause");
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 85 wizyt
pytanie zadane 1 lutego 2016 w C i C++ przez Macek Kolo Mądrala (5,480 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 688 wizyt
pytanie zadane 7 stycznia 2018 w C i C++ przez Kapi2222 Obywatel (1,220 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,729 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2016 w C i C++ przez Lukasz95 Bywalec (2,160 p.)

92,572 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...