• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie rysujące się figury

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
489 wizyt
pytanie zadane 27 lutego 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Mam zmienną:

std::vector<GLfloat> blackboard;

i funkcję która ładuje do tej zmiennej koordynaty figury:

Figures::Figures(std::string wayToFile)
{
	int tmp = 0;
	std::ifstream numbers(wayToFile);

	if (!numbers)
	{
		std::cout << "Can't open file with blackboard";
		getchar();
		return;
	}

	while (!numbers.eof())
	{
		GLfloat temp;
		numbers >> temp;
		blackboard.push_back(temp);
	}

	numbers.close();
}

I nie wiem dlaczego nic nie chce się rysować. Gdy użyłem zwykłego amatorskiego kodu czyli wszystko w mainie to działało perfekcyjnie.

Jeżeli to pomoże to zamieszczam też maina

#include <GL/glew.h>
#include <glfw3.h>
#include <glm.hpp>
#include <gtc/matrix_transform.hpp>
#include <gtc/type_ptr.hpp>
#include <FreeImage.h>

#include <cmath>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <string>

#include "Rendering.h"
#include "Figures.h"
#include "Moving.h"
#include "setAndSend.h"

int main()
{
	SetAndSend sas;
	Rendering render;
	Moving moving(800, 600, "", 4, true);
	// Utworzenie obiektow VBO i VAO
	Figures figureCube("C:/Game/Blocks/brick.txt");
	Figures figureFloor("C:/Game/Blocks/floor.txt");


	GLfloat tex_coords_floor[] = {
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,
		0.0f, 1.0f,
		1.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
	};

	GLfloat tex_coords_cube[] = {
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
		0.0f, 1.0f,

		0.0f, 1.0f,
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,
		1.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,

		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,
		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,
		1.0f, 1.0f,

		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
		1.0f, 1.0f,
		0.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,

		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f,
		0.0f, 1.0f,
		1.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
	};

	GLuint positionVbo1 = 0;
	figureCube.setVbo(positionVbo1);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(figureCube.blackboard.data()), figureCube.blackboard.data(), GL_STATIC_DRAW);

	GLuint textureCoordsVbo1 = 0;
	figureCube.setVbo(textureCoordsVbo1);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(tex_coords_cube), tex_coords_cube, GL_STATIC_DRAW);

	GLuint vao1 = 0;
	figureCube.triangleWithTexture(vao1, positionVbo1, textureCoordsVbo1);

	GLuint positionVbo2 = 0;
	figureFloor.setVbo(positionVbo2);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(figureFloor.blackboard.data()), figureFloor.blackboard.data(), GL_STATIC_DRAW);

	GLuint texture_coords_vbo2 = 0;
	figureFloor.setVbo(texture_coords_vbo2);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(tex_coords_floor), tex_coords_floor, GL_STATIC_DRAW);

	GLuint vao2 = 0;
	figureFloor.triangleWithTexture(vao2, positionVbo2, texture_coords_vbo2);

	GLuint shaders = render.loadShader("C:/Shaders/virtualCamera/vertexShader.glsl", "C:/Shaders/virtualCamera/fragmentShader.glsl");
	glUseProgram(shaders);
	GLint texture_slot = glGetUniformLocation(shaders, "basic_texture");
	glUniform1i(texture_slot, 0);

	GLint viewUniform = glGetUniformLocation(shaders, "view_matrix");
	GLint perspectiveUniform = glGetUniformLocation(shaders, "perspective_matrix");

	glActiveTexture(GL_TEXTURE0);
	render.loadTexture("C:/Shaders/virtualCamera/Brick.jpg");
	glActiveTexture(GL_TEXTURE1);
	render.loadTexture("C:/Shaders/virtualCamera/Grass.jpg");

	sas.setCamera(moving, viewUniform, perspectiveUniform);
	render.deep();

	while (!glfwWindowShouldClose(moving.window))
	{
		moving.previous_time = moving.actual_time;
		moving.actual_time = glfwGetTime();

		render.ClearColor(0.5, 0.5, 0.5, moving.window_width, moving.window_height);

		// Wyslanie perspektywy i kamery do programu shadera
		glUniformMatrix4fv(viewUniform, 1, GL_FALSE, glm::value_ptr(moving.view_matrix));
		glUniformMatrix4fv(perspectiveUniform, 1, GL_FALSE, glm::value_ptr(moving.perspective));

		// Rysowanie
		glUniform1i(texture_slot, 0);
		glBindVertexArray(vao1);
		glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 30);
		glUniform1i(texture_slot, 1);
		glBindVertexArray(vao2);
		glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 6);

		render.ProcessWindowEvents(moving.window);
	}

	render.Terminate(moving.window);

	return 0;
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 27 lutego 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 28 lutego 2016 przez Avernis
 
Najlepsza
Ciężko powiedzieć, bo nie wiadomo co się dzieje w metodach Figures. Nie jestem pewien jak działa ta pętla wczytywania z pliku. Przechdozi do kolejnej linii w pliku za każdym razem?

vao1, vao2 i positionVbo... Nie widze żadnych glGen(...) wywołań. Pewnie są w tych metodach. Jeśli używasz glGen wewnątrz metod, to czy przekazujesz positionVbo (itp.) przez referencje? Przed glBufferData bindujesz buffery?

Nic nie da się powiedzieć na pewno bez kodu metod Figures.
komentarz 27 lutego 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Pokaż co tam napisałeś D: musiałeś jakąś literówke zrobić. Czym jest foat*?...

Pokaż całe wywołanie glBufferData :|
komentarz 27 lutego 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
przepisywałem tam nie jest foat tylko float xD
komentarz 27 lutego 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(GLfloat) * figureCube.blackboard.data(), figureCube.blackboard.data(), GL_STATIC_DRAW);

 

komentarz 28 lutego 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
... Czytałeś co napisałem w ogóle? Mnożysz wskaźnik razy sizeof(GLfloat). Przeczytaj co napisałem, albo chociaż przekopiuj mój kod...
komentarz 28 lutego 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Ups. Nie zauważyłem zmiany z data na size

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 324 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 988 wizyt
pytanie zadane 19 lutego 2017 w C i C++ przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 292 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2017 w C i C++ przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)

93,093 zapytań

142,054 odpowiedzi

321,491 komentarzy

62,435 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...