• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Obliczanie rotacji na podstawie wektora

Object Storage Arubacloud
0 głosów
566 wizyt
pytanie zadane 26 lutego 2016 w C i C++ przez SuperCoder2000 Nowicjusz (150 p.)

Cześć
Tworze system walki w mojej grze napotkałem problem z którym mierze się już tydzień. Polega to na tym że wrogie jednostki nieustannie poruszają się na playerem, i wszystko gra prosta kalkulacja wektorów z wzoru

u=[xB-xA, yB-yA]. Jedyny problem to rotacja. Gdyż faktycznie wrogi obiekt porusza się za playerem ale nie jest obrócony przodem w jego stronę.

Jest możliwość policzenia wektora na podstawie rotacji przeliczonej na radiany ze wzorów trygonometrycznych, ( taki wzór u = [sin(rotacja), -cos(rotacja)] )  teraz pytanie czy to da się odwrócić i z wektora policzyć rotacja potem przeliczyć radiany na stopnie. Lub jest jakiś inny sposób

ScreenShot poglądowy

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 26 lutego 2016 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
wybrane 26 lutego 2016 przez SuperCoder2000
 
Najlepsza

Widzę, że używane są assety Kenney'a :)

Porusza się za graczem, w sensie w stronę gracza? Jeśli tak to sprawa jest prosta. Trochę pseudo kodu:

Vec2f Player;
Vec2f Enemy;

float Angle = atan2(Player.y-Enemy.y,Player.x-Enemy.x);

Enemy.x += cos(Angle);
Enemy.y += sin(Angle); // zmieniasz pozycję by podążały w stronę Player, możesz wymnożyć

Enemy.SetRotation(ToDegrees(Angle)); // zwracasz Enemy w stronę Player, zazwyczaj kąt obrotu sprite'a jest wyrażony w stopniach

 

komentarz 26 lutego 2016 przez SuperCoder2000 Nowicjusz (150 p.)
Najgorsze jest to że pogmatwałem pytanie bo napisałem że chce liczyć wektor na podstawie rotacji a chciałem odwrotnie na podstawie wektora policzyć rotacje i tu mnie oświeciłeś funkcją atan2 :)

PS. właśnie assety chciałem je zmienić znasz jakieś assety wpasujące się w klimat gwiezdnego shootera :) Ale trochę  bardziej realistyczne grafiki nie w stylu flat jak te
komentarz 26 lutego 2016 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
Jak dla mnie Kenney ma bardzo ładne prace, klimatyczne. Polecić niczego innego niestety nie mogę, siedzę głównie w kodzie. Jak potrzebuję jakiejś grafiki to sam robię (dość prostą, prymitywną) albo korzystam z tej strony (możliwe, że już znasz) http://opengameart.org/

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 672 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 162 wizyt
pytanie zadane 13 stycznia 2021 w C i C++ przez Foszy Początkujący (250 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 116 wizyt
pytanie zadane 2 kwietnia 2020 w C i C++ przez Ururka Nowicjusz (230 p.)

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,622 komentarzy

61,954 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...