• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwsza praca/praktyka/staż. Porządne CV - na co zwracają pracodawcy.

Object Storage Arubacloud
+6 głosów
6,251 wizyt
pytanie zadane 23 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)

Witam wszystkim!

Ostatnio zacząłem coraz bardziej zastanawiać się nad swoją przyszłością i pracą. Jestem studentem pierwszego roku, kierunku, który na aktualny moment nie uczy mnie praktycznych rzeczy do pracy - jedyne co to zaraził programowaniem. Mam 19 lat, chciałbym zdobyć w wakacje jakąś pracę związaną z programowaniem (ewentualnie testowaniem). Nie chce kolejne pracy z cyklu: budowlaniec, sprzedawca, barman... Problem mój jest taki, że czuję się "nieatrakcyjny dla pracodawcy". Wysyłając CV wysyłam czyste fakty z mojego życia: wiek, wykształcenie, praca. To są suche słowa, nie zainteresuje pracodawcy, bo nie mam nic ciekawego mu w tym do powiedzenie.

Gdybym miał szansę dostać się choćby na rozmowę kwalifikacyjną mógłbym bardziej pokazać siebie, to że jestem komunikatywny, mam wiele pomysłów, nie myślę szablonowo itd. Ale nie mogę, bo moje puste CV będzie odrzucane. Z tego co się orientuje wiele osób ma podobnie.

Nie jestem super programistą, bo dopiero zaczynam, więc nie mogę pochwalić się kodami, stronami itd. Jak w takim razie zachęcić pracodawcę by wziął mnie na praktyki/staż ewentualnie normalnie do pracy?

Z tego co dowiedziałem się CV jest sprawdzane tylko przez kilka sekund i jeżeli niczym nie zaciekawi to jest odrzucane.