• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy programista będzie w przyszłości sensownym zawodem?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
5,170 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Werlock Użytkownik (580 p.)
Jestem obecnie uczniem. Po skończeniu obowiązkowej szkoły mam zamiar studiować informatykę (kierunek programowanie). Pytanie brzmi czy za jakieś... 5-10 lat programista będzie poszukiwanym zawodem czy może będzie ich tak wielu, że nie mam szans na karierę? To dość ważne, bo mam zamiar zacząć się uczyć języka C++, ale nie mam tej pewności czy za 10 lat nie okaże się, że zmarnowałem czas i karierę zawodową? Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

15 odpowiedzi

+8 głosów
odpowiedź 17 lutego 2016 przez radek024 Szeryf (77,180 p.)

Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go, żyjąc cudzym życiem. [...] Nie pozwólcie, żeby hałas cudzych opinii zagłuszył wasz własny wewnętrzny głos. I najważniejsze – miejcie odwagę kierować się sercem i intuicją. ~ Jobs

Też tak uważam. Jeżeli czujesz, że to nie dla Ciebie - to rzeczywiście będzie tak, że te lata stracisz. Nie pomoże wysoka pensja czy stanowisko, programista to przyjęcie pewnych form i nie da się być nim ot tak o. 10 lat to dużo i do tego czasu może okazać się że C++ wypadnie z obiegu(no co XD) i każdy będzie stratny.

+3 głosów
odpowiedź 9 maja 2017 przez Konfeusz Bywalec (2,810 p.)
edycja 9 maja 2017 przez Konfeusz