• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wysoki i dziwny PING

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
588 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2016 w Sieci komputerowe, internet przez xthunder Nowicjusz (150 p.)
edycja 17 lutego 2016 przez xthunder

Cześć.

Od około czerwca 2015r mam problem z pingiem. Sprawę kierowałem już do dostawcy internetu i za każdym razem jego odpowiedzi to:

  • Masz zawirusowany komputer( robiłem 6 formatów w przeciągu 9 miesięcy więc no way).
  • W twojej sieci jest wirus (cokolwiek to znaczy, po czym nie podaje rozwiązania problemu tylko się wykręca...)
  • Będziemy to monitorować (tą odpowiedź słyszę często i gęsto już od 9 miesięcy)

Czyli tak jak widzicie pomocy od dostawcy nie otrzymam, gdyż prawdopodobnie nie ma zielonego pojęcia co się dzieje, tak samo jak ja. Dlatego szukam pomocy tutaj u was :P

Już dość moich płaczów :P przejdźmy do meritum sprawy. Opiszę wszystko co wyda mi się istotne:

  • W domu mam 3 stacjonarne komputery połączone kablem do sieci oraz 2 laptopy nawiązujące połączenie przez Wi-Fi.
  • Internet mam radiowy, lecz od wczoraj połączony jestem światłowodami.
  • Router to netis wf2411 (na wcześniejszym z tp-link miałem podobne problemy)
  • cały czas miałem internet o prędkości 10Mbps od wczoraj jest to już 25-40Mbps
  • Ping skacze o różnych porach dnia. Najlepiej będzie jak wkleję scr:

 


Tak wygląda ping kiedy jest wszystko ok.


Tak to wygląda kiedy ping zaczyna skakać. Na początku skoki są co 20 (impulsów/sekund?) w końcowej fazie nawet co drugi impuls niekiedy jest z wysokim pingiem. Taki ping (w tej końcowej fazie gdzie co 2 impuls to 99999ms) jest w stanie utrzymywać się 5-20 min lub do zresetowania routera (wyłączeniem go z prądu), lecz problem często wraca po 10 min. Testy przeprowadzałem również poprzez onet.pl i wp.pl za każdym razem takie same wyniki - ping skacze...

Problem występuje na wszystkich komputerach jednocześnie.

Jest to dla mnie bardzo uciążliwe gdyż jestem graczem.

Zapewne o czymś istotnym nie wspomniałem dlatego piszcie jeśli czegoś wam brak w moim wypracowaniu (nie jestem tak ogarnięty w sprawach łącz itd. przez to piszcie proszę prostym językiem :P)

Czekam na waszą pomoc :)

PS: Odpowiedzi typu "zmień dostawcę" nie są tymi, na których mi zależy 

 

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 17 lutego 2016 przez niezalogowany
wybrane 17 lutego 2016 przez xthunder
 
Najlepsza

Hmm, szkoda, że nie wrzuciłeś inputu z konsoli w formie tekstowej, tzn fajnie by było widzieć także podsumowanie:

Ping statistics for 46.134.210.34:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 20ms, Maximum = 22ms, Average = 20ms

Tracisz jakieś pakiety?

Odnosząc się do "różnej pory", to możesz przybliżyć w jakich porach to się dzieje (a także w jakich dniach?) oraz czy w tym czasie sieć bywa ociążona przez innych użytkowników (przyznaję teraz że strzelam, więc może to nie mieć większego znaczenia; może ktoś bardziej zorientowany będzie zadawał trafne pytania).

komentarz 17 lutego 2016 przez niezalogowany
Hmm, liczyłem na jakieś errory, ale nic nie ma... Nie jestem w stanie co pomóc
komentarz 17 lutego 2016 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Na moje niewprawne oko wygląda tak jakby były problemy z komunikacją komputer-router. Czyli według mojej diagnozy albo karta sieciowa albo router, czyli router.
komentarz 17 lutego 2016 przez xthunder Nowicjusz (150 p.)
Też obstawiałem router, ale dostawca upiera się że router jest nowy tak więc też zepsuty być nie może... sknera :P

Czyli według was to wina routera na 99% bo nie chce się wykosztowywać nadaremno :P?

PS. dzięki za szybką pomoc :)
komentarz 17 lutego 2016 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Nie musisz od razu sie wykosztowywac bo moze sie okazać, że to nie router. Spróbuj upgrade/downgrade firmware, ewentualnie pożycz jakiś router do potestowania. Mi się niedawno zdarzyło, że musiałem w routerze lte który został polecony mojej znajomej w salonie play zrobić downgrade softu żeby działał - również był to jakiś chinczyk.
komentarz 17 lutego 2016 przez xthunder Nowicjusz (150 p.)
Ok w razie czego się odezwę. Wielkie dzięki wam :)
0 głosów
odpowiedź 17 lutego 2016 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Zaktualizować firmware routera.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 643 wizyt
pytanie zadane 21 listopada 2021 w Sieci komputerowe, internet przez bf5mnielaguje890 Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 365 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2021 w Sprzęt komputerowy przez trixter310 Obywatel (1,440 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 798 wizyt

92,775 zapytań

141,703 odpowiedzi

320,560 komentarzy

62,109 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...