• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kompletny informatyk

Object Storage Arubacloud
0 głosów
685 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez demmi Bywalec (2,990 p.)
Witam. Tak samo jak polityk musi znać trochę historii, ekonomii i socjologii aby się nie skompromitować, tak samo jest z branżą IT. Co Waszym zdaniem jest takim "must have" aby ktoś mógł siebie nazwać dumnie informatykiem.
Dla mnie (mimo iż jestem początkującym) jest to dobra znajomość jakiegoś języka programowania plus liźnięcie pozostałych (wiadomo, uczenie się kolejnych jest łatwiejsze, jak ma się już rozwinięte nazwijmy to myślenie programistyczne). Do tego bazy danych, html, css. Nie zaszkodzi znajomość obecnych trendów/nowinek w IT oraz język angielski (w sumie to bez podstaw ciężko nawet zacząć się uczyć czegokolwiek). Podstawowa znajomość matematyki też jest wymagana co nie znaczy, że trzeba liczyć całki w pamięci, ale jakieś takie podstawowe zagadnienia z logiki czy algebry są również niezbędne. Podzielcie się na ten temat swoimi spostrzeżeniami, bardzo jestem ciekaw. Przypominam, że to luźna dyskusja i mamy początek weekendu, dlatego prosiłbym bez spin. ;)

6 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 12 lutego 2016 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,950 p.)
Dość dziwne pytanie. Mówi się, że jak coś/ktoś jest do wszystkiego to jest do niczego i tak też uważam. Nie da rady być specjalistą we wszystkim, jak ktoś się super zna na webdevie to nie sądzę, aby tak samo super ogarniał też języki bardziej desktopowe i jeszcze może 100 innych rzeczy.