• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra 3D bez OpenGL w SDL

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
1,045 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez Slavian Początkujący (420 p.)
Witam. Ostatnio postanowiłem napisać proste demko silnika 2.5D, który byłby podobny do Dooma. Wszystkie obiekty byłyby Spritami, a rozmiary obiektów byłyby uzależnione od odległości od kamery. To już udało mi się załatwić. Nie mam jednak pomysłu, jak zaimplementować "rozglądanie się" za pomocą myszki. Tego, że jeżeli poruszymy myszką w lewo, kamera obróci się w lewo. Z góry dziękuję :)
komentarz 14 lipca 2016 przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
jak udało ci się to zrobić ???

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 6 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
komentarz 6 lutego 2016 przez Slavian Początkujący (420 p.)
Chodziło mi bardziej o to, jak zmieniać kierunek w który patrzymy przy użyciu myszki ;)
komentarz 6 lutego 2016 przez niezalogowany
To o co pytasz nie jest proste, bo 2.5D to takie oszukane 3D i generalnie nie jest to łatwe. Poszukaj jakiejś starej gry która wykorzystuje podobny system i poczytaj o tym jak to się wtedy realizowało.
komentarz 6 lutego 2016 przez Slavian Początkujący (420 p.)
Zdaję sobie z tego sprawę - wyszukałem kod Dooma, ale nie mam pojęcia jak to się kiedyś robiło, dlatego piszę na tym forum :)
komentarz 6 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Gdzieś mam kod Duke Nukem 3D xD
komentarz 6 lutego 2016 przez Slavian Początkujący (420 p.)
Z tego co wiem, kod Wolfensteina3D, Dooma 1-3, Duke Nukem3D i innych od id, jest udostępniony na GitHubie :P
komentarz 6 lutego 2016 przez niezalogowany
Przy 2.5d zazwyczaj zezwalało się robić obrót o 45 stopni, wtedy po prostu wczytywało się odpowiednio tekstury. Z obrotem na podstawie ruchu myszy będziesz musiał zabawić się w 3D, będzie to na pewno pouczające.
komentarz 6 lutego 2016 przez Slavian Początkujący (420 p.)
Obrót o 45 stopni stosowało się żeby uzyskać rzut izometryczny, mi bardziej chodziło o coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=aC7I9fFUkF0 :P
komentarz 6 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Duke Nukem 3D jest 3D Realms.
komentarz 7 lutego 2016 przez Slavian Początkujący (420 p.)
Byłoby ok gdyby nie to że nie rozumiem tego kodu, ani faktu użycia w Basica.. ogólnie nie ogarniam tego ;-;
0 głosów
odpowiedź 14 lutego 2016 przez JojololomenPL Bywalec (2,580 p.)

Wydaje mi się że to jest dokładnie to czego szukasz.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 177 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2021 w Python przez jakubkoksik Początkujący (260 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,929 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2015 w Java przez niezalogowany
+1 głos
4 odpowiedzi 550 wizyt
pytanie zadane 9 grudnia 2015 w Algorytmy przez Adriqun Początkujący (290 p.)

93,329 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,400 komentarzy

62,663 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...