• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zombie Arena - gra w SFML

Object Storage Arubacloud
+21 głosów
1,257 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2016 w Nasze projekty przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
edycja 5 lutego 2016 przez pietrzakacper

Witam!

Chciałbym zaprezentować państwu moją pierwszą "grywalną" grę w SFML-u. 

Dzięki tej grze nauczyłem się jak ważne jest projektowanie kodu. Gdybym przed rozpoczęciem pisania zaprojektował kod odpowiednio to prawdopodobnie nadal bym ją rozwijał . Przez to, że zrobiłem tak, a nie inaczej, dodanie jakiejś nowej funkcjonalności do gry, typu edytor map wiąże się z całkowitą zmianą założeń kodu i tym samym przepisaniem około czterech tysięcy linii. Potraktujcie mój wywód jako apel do osób które dopiero zaczynają przygodą z programowaniem (tak jak ja, nie tak dawno smiley). 

Sterowanie:

WSAD - poruszanie się,  Shift - sprint, LPM - strzał, R - przeładowanie

Tutaj link do gry:

http://www4.zippyshare.com/v/4GP0RZ3e/file.html

A tu link do warsztatu:

http://warsztat.gd/projects/zombie_arena

Gdyby ktoś dostawał błędy o brakujących plikach .dll to proszę zainstalować:

https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=48145

A tutaj gameplay:

https://youtu.be/CcOu2_fUYzo

Parę screenów:

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc udzieloną na tym forum gdy tylko zmagałem się z jakimś problemem :)

 

6 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Gra bardzo mi się podoba. Lubię takie klimaty. U kolegi pogram. Rozwijaj grę dalej, słyszysz? :) Tę grę mógłbyś normalnie sprzedawać. Może w przyszłości jakiś multiplayer?
komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Hah, jak wróci motywacja to zacznę od początku ją pisać, bo teraz to istne piekło praca z tym kodem :)
komentarz 5 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Tę grę mógłbyś normalnie sprzedawać. Może w przyszłości jakiś multiplayer?

komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Może kiedyś :) W planach mam grę z fabułą z podobną mechaniką i w podobnych klimatach.
0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Bardzo ciekawa pozycja - pełna profeska yes

PS: Nie spodziewałem się, że jakakolwiek gra na tym forum będzie posiadać dźwięk i ekran ładowania laugh

komentarz 5 lutego 2016 przez szmq Pasjonat (22,770 p.)
Ok, tutaj jakieś uzasadnienie masz, ale i tak tego nie wykorzystasz. Na jakiej zasadzie działa ten ekran ładowania :D pewnie wstrzymujesz go na jakiś czas bo normalnie zamknąłby się po sekundzie(gry jeszcze nie widziałem bo jestem na linuxie)
komentarz 5 lutego 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Nadaje klimat :D
komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
edycja 5 lutego 2016 przez pietrzakacper
Hah oczywiście, że szpan też mnie podkusił. Ale wtedy naprawdę myślałem, że do czegoś się przyda. Skończyło się tak, że musiałem wrzucić Sleep'a żeby ekran ładowania wgle był widoczny xD
komentarz 5 lutego 2016 przez szmq Pasjonat (22,770 p.)
Haha, najważniejsza jest szczerość :) W każdym razie z tego co widzę gra jest bardzo fajna (widziałem już coś podobnego),  testne później. Gratki i powodzenia w dalszych projektach ^^
komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Wielkie dzięki!
0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)
Mi niestety nie chce działać, płacze o jakąś dll-kę.
komentarz 6 lutego 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)
Jeżeli się za to zabierzesz to pomyśl o tym, żeby zrobić taki system, żeby ludzie mogli sobie swoje własne plansze robić. To dodałoby jeszcze smaku grze.

A to moja niedokończona SFML-owa gra: https://www.youtube.com/watch?v=T9AiK3OHm0Q
komentarz 6 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Niedokończona bo nadal rozwijasz ?
komentarz 6 lutego 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)
Na razie porzuciłem ten projekt. Za dużo roboty z grafiką, wykonanie jednego czołgu zajęło mi cały dzień a potrzebowałbym ze dwa no i więcej różnego rodzaju budynki. Podstawa gry działa, jest sterowanie czołgiem, jest odnajdowanie najkrótszej ścieżki, Wieżyczka się obraca i tam dźwięk wystrzału dodałem (na filmie nie słychać tego).

Jak będę miał wenę to może to pociągnę kawałek dalej.
komentarz 6 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Mi się bardzo podoba koncepcja, możesz zrobić coś podobnego do Anomaly 2 (Jedna z moich ulubionych gier)

http://www.11bitstudios.com/games/14/anomaly-2

Tylko mniej zaawansowane graficznie z oczywistych przyczyn.

Poszukaj grafika na forum, czy to wśród znajomych, który razem z tobą będzie chciał rozwijać projekt.
komentarz 7 lutego 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)
Nie sądzę aby komuś się chciało robić grafikę. To jest dużo roboty i potrzeba dużej ilości zapału i umiejętności. Mi narysowanie czołgu cały dzień zajęło bo musiałem zrobić 8 wersji dla podstawy czołgu i 8 wersji dla niezależnie obracającej się wieżyczki czołgu. A i budynki by się przydały, drzewa, inne pojazdy (na początek dwa rodzaje czołgów by były potrzebne).
 Słowem roboty jest trochę przy samej grafice a gdzie o programowaniu jeszcze trzeba pomyśleć.

Pewnie za jakiś czas ruszę ten projekt nieco dalej, ale nie sądzę, abym go ukończył. Bez porządnych grafik ten projekt nie ma sensu.
0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Ze screenów wygląda ładnie. Prosiłbym może o jakiś gameplay, bo niestety otrzymuję komunikat, że gra nie jest prawidłową aplikacją 32-bitową - a systemu nie chcę na razie przeinstalowywać. ;D
komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
komentarz 5 lutego 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Dzięki bardzo.

Świetne wrażenie na mnie wywarła. Muzyka robi niezły klimat. Przydałaby się jeszcze jakaś muzyczka na zakończenie + fullscreen.

Łap upvote, w pełni zasłużyłeś. ;) A link do gameplay'u wklej w poście, żeby każdy miał szansę zobaczyć. :)
komentarz 5 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Dzięki za pozytywną opinie ;)
0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2016 przez mati10d Gaduła (3,150 p.)
Super gierka. Później sobie pogram dłużej.

Pozdrawiam :)
komentarz 6 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Wielkie dzięki !
0 głosów
odpowiedź 21 maja 2017 przez Gramad Obywatel (1,660 p.)
Link wygasł
komentarz 21 maja 2017 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Łap: https://drive.google.com/file/d/0B5Xiye5kjr-TdEx1MmtmNElEZWM/view?usp=sharing

Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia czy działa, więc pisz jakby było coś nie tak :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 219 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
+7 głosów
6 odpowiedzi 659 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2016 w Nasze projekty przez Paweł Głomski Obywatel (1,650 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 283 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2015 w C i C++ przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)

92,549 zapytań

141,391 odpowiedzi

319,512 komentarzy

61,933 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...