• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity 5, Problem z AI

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
337 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2016 w Inne języki przez MichK Użytkownik (550 p.)
Witam, tworzę grę coś w stylu "The Forest" czy innych gier o przetrwaniu i wszystko szło gładko dopóki nie musiałem napisać skryptu AI dla przeciwnika. Przeciwnik miałby tylko podążać za graczem ale jak to gra survival to można coś zbudować na przykład ścianę i tu jest problem nie mam pojęcia jak zrobić żeby przeciwnik uwzględniał te wszystkie ściany które gracz może budować.
Na początku używałem "Nav mesh agent" ale nie wiem co zrobić żeby przeciwnik np. co 1 sek odświeżał trasę i sprawdzał czy nic mu nie stoi na drodze.

Bardzo proszę o pomoc.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 26 stycznia 2016 przez emis2000 Obywatel (1,360 p.)
wybrane 4 lutego 2016 przez MichK
 
Najlepsza
Wystarczy, że do obiektu który ma być omijany dodasz Nav Mesh Obstacle jeżeli wcześniej "Zbejkowałeś" scenę i chyba jeszcze trzeba zaznaczyć, że obiekt jest statyczny (prawy górny róg po kliknięciu na obiekt).
+2 głosów
odpowiedź 26 stycznia 2016 przez niezalogowany
Był o tym live training o ile mnie pamięć nie myli (na stronie unity), dotyczący także tych sytucji gdy jakiś obiekt może zasłonić trasę (link podrzucę jak znajdę)
komentarz 26 stycznia 2016 przez niezalogowany
Dobra, szukam chwilę i nie widzę, mogłem to widzieć w 3 miejscach: któryś live training, oficjalne tutoriale Unity, YT: kanał Brackeys (ale wątpię).

Sam film pokazywał scenę gdzie przy użyciu prawie na pewno NavMesh Agent (z jakimś dodatkiem chyba), miałeś tam 2 ścieżki i ścianę, która mogą je zasłonić, droga była wyliczana runtime, jak znajdę to tutaj wrzucę, ale na obecną chwilę tego nie widzę (prawie na pewno to było pokazane na live training)
komentarz 26 stycznia 2016 przez niezalogowany

Podobne pytania

–2 głosów
5 odpowiedzi 387 wizyt
pytanie zadane 30 listopada 2015 w JavaScript przez anloko123 Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 789 wizyt
pytanie zadane 2 czerwca 2016 w OpenGL, Unity przez niezalogowany
–2 głosów
4 odpowiedzi 1,118 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...