#include <iostream>
using namespace std;
int main( )
{
int tablica [7] [7];
int wektor [7];
int sum [7];
cout<<"macierz"<<endl;
for (int i=0; i<7; i++ )
{
for (int j=0; j<7; j++)
{
tablica [i] [j] = 1;
cout<<tablica [i] [j] <<" ";
//cout <<endl; <-to przepisujemy do poprzedniej petli
}
cout <<endl;
}
cout<<endl;
cout <<"wektor"<<endl;
for(int z=0;z<7;z++)
{
wektor[z]=z+1;
cout << wektor [z]<<" "; // <-male modyfikacje co do wyswietlania
sum[z]=0; //na wszelki wypadek warto wyzerowac tez tablice wynikowego wektora
}
cout <<endl;
cout <<" sum"<<endl;
//od tego momentu trzeba ruszyc glowa ;) wystarcza dwie petle
for (int i=0; i<7; i++)
{
for (int j=0; j<7; j++){
sum [i] += /*<- ten zapis dodaje wynik rownania do zmiennej sum[i] */ tablica[i][j] * wektor [j];
//cout << sum [i]<< endl; <-to przepisujemy do poprzedniej petli
}
cout << sum [i] << " ";
}
cout <<endl;
return 0;
}
przeanalizuj dobrze kod, mam nadzieję, że babola nie strzeliłem przy mnożeniu macierzy ;) dopisałem informacje w komentarzach