Cześć drodzy,
uczę się programowania. Wymyśliłem sobie projekt, w którym chce zliczać wydatki i przychody. Do tego celu stworzyłem sobie klasę Wydatek, w której zapisałem różne zmienne typu string, float czy int.
Jak mogę odczytać zmienne jednego obiektu klasy z pod innego programu?
void dodaj_koszt()
{
i++;
Wydatek z[i];
cout << "DODAJ KOSZT" << endl;
cout << "-------------------" << endl;
z[i].id = i;
cout << "Wpisz koszt: "; cin >> z[i].koszt;
cout << "Wpisz date: "; cin >> z[i].dzien;
cout << "Wybierz portfel: "; cin >> z[i].portfel; cout << endl;
cout << z[i].koszt << " "<< z[i].dzien << " " << z[i].portfel;
}
void zapisywanie()
{
i = 0;
i++;
fstream plik;
plik.open("baza.txt",ios::out);
plik<<z[i].id<<endl;
plik<<z[i].koszt<<endl;
plik<<z[i].dzien<<endl;
plik<<z[i].portfel<<endl;
plik.close();
}
wyskakuje mi błąd przy procedurze "zapisywanie()" typu; "z' was not declared in this scope"
Próbowałem znaleść potrzebne informacje w różnych tutorialach oraz wyszukiwarce google, ale chyba mam jakąś zaćmę. Czy macie pomysł rozwiązania tego?