• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kilka ogólnych pytań do bardziej zaawansowanych w C++

Cloud VPS
0 głosów
595 wizyt
pytanie zadane 21 stycznia 2016 w C i C++ przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)
Hej!

Na to forum trafiłem niedawno, a szkoda bo widzę tu sporo ludzi którzy tak jak ja lubią się rozwijać. Zacznę od tego, że bardzo wciągnąłem się w kodowanie C++, aktualnie jestem w połowie II części Symfonii C++, jednak ciekawy wiedzy na niektóre pytania odpowiedzi chciałbym już poznać, także będę wdzięczny jeśli pomożecie nowicjuszowi i dobrze mi poradzicie:

1. Czy w C++ jest możliwość połączenia się z bazą danych (np. MySQL) oraz ogólnie jakimś serwerem? Jaką książkę polecacie jeśli chciałbym pójść w tym kierunku rozwoju? A może odpowiedź znajdę w Symfonii a jeszcze o tym nie wiem :D.

2. W kursach na youtube P. Mirosław do tworzenia aplikacji okienkowych używa aplikacji C++ Builder. Czy jest to aktualny standard przy tworzeniu aplikacji okienkowych? Czy może używa się do tego jakiś bibliotek, a nie programów? Polecicie coś co nauczy mnie "wyciągać" moje programy z konsolowego okienka?

3. Jestem studentem. Wczoraj na zajęciach Architektury Systemów Komputerowych programowaliśmy płytkę (?) na której było kilka diodek LED by migały one raz w jedną raz w drugą stronę. Robiliśmy to w dziwnym języku którego nazwy nawet nie pamiętam. Także ostatnie pytanie mam czy za pomocą C++ można także "komunikować" się z zewnętrznymi urządzeniami jak ta płytka i kazać jej migać? Tu też poprosił bym o lekkie nakierowanie gdzie znajdę wiedzę która pozwoli mi to robić.

 

Proszę jedynie, by informacje które podajecie były w miarę 'dzisiejsze', gdyż jak p. profesor powiedział wczoraj "jakby powiedzieć że 10% procesorów używa tego języka to była by to duża przesada"... Taka wiedza nie jest mi więc potrzebna. :)

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 2 marca 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
wybrane 3 marca 2016 przez Łukasz Wasilewski
 
Najlepsza
Co to był za język, BASCOM? :)

Ogólnie do "migania diodkami" pewnie programowaliście zewnętrzny mikrokontroler, pisząc program na komputerze i kompilując go do docelowego formatu, potem przesyłając go do pamięci programu mikrokontrolera. Takie rzeczy robi się głównie w C lub C++ - ogólnie należy się zorientować, jakie kompilatory są dostępne dla urządzenia, które chcesz oprogramować.

Do tworzenia aplikacji okienkowych nie używaj Buildera. Pan Mirosław zapewne użył go, ze względu na łatwość wdrożenia - brak potrzeby kompilacji bibliotek i konfigurowania projektu do pracy z nimi.

Do tworzenia interfejsów graficznych GUI w C++ ludzie używają głównie dwóch bibliotek, QT oraz wxWidgets, które zapewniają Ci przenośność Twojego kodu między platformami - zachęcam Cię do researchu na ich temat. Słyszałem też kilka opinii - i trudno się z nimi nie zgodzić - że łatwiej jest pisać aplikacje okienkowe w języku, który wpiera takie programowanie, jak np. C# (?czy Java?).

Proponowany przez kolegów SFML to nie jest biblioteka do GUI, a multimedialna, ukierunkowana na tworzenie gier 2D. Nie zawiera gotowych komponentów, jak przyciski, pola edycyjne i tym podobne widgety, ale daje możliwość manipulowania bitmapami, prymitywami i rysowaniem ich po ekranie oraz bardziej zaawansowane operacje, jak korzystanie z shaderów.

A co do połączenia z bazą danych, to wystarczy w Google wpisać np. MySQL C++ library albo coś w tym guście. ;)
komentarz 3 marca 2016 przez Radfler VIP (101,030 p.)
Jakby nie patrzeć, to SFML też może być do GUI :D

https://github.com/TankOs/SFGUI
komentarz 3 marca 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Może być, ale samo SFML jako biblioteka nie oferuje widgetów ani mechanizmów GUI, tylko okno do którego można dopisać logikę i dopiero wtedy będzie GUI. ;)
komentarz 3 marca 2016 przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! :). O QT już czytałem, natomiast wxWidgets pierwszy raz słyszę. Odnośnie SFML na dniach zrobię kolejnego posta by rozwiać moje wątpliwości oraz dla przyszłych ciekawych. :). A językiem tym był prawdopodobnie Assembler, dziś już wiem, że używa się go dosyć często dlatego nie wiem, nasz wykładowca był (i jest ale już mnie nie uczy) bardzo dziwnym człowiekiem. :)

Pozdrawiam. :)
komentarz 3 marca 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Język assmeblera jest stosowany nagminnie (kompilatory języków wyższego poziomu nierzadko kompilują najpierw właśnie do niego), ale rzadko się w nim pisze - głównie w celach edukacyjnych oraz pewne fragmenty kodu specjalnego przeznaczenia (bezpośrednie odwołania do sprzętu, fragmenty o krytycznej wydajności).

Miłego wieczoru. :)
0 głosów
odpowiedź 21 stycznia 2016 przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
1.Tak np. Sqlite 2.Tak SFML jako najprostsza 3.Z tego co się orientuję to Arduino programuje się w C/C++
0 głosów
odpowiedź 2 marca 2016 przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
1.Tak, POSTGRESQL może się łączyć z c++ biblioteka pqxx. Masz też sqlite 3 a co do MySQL to nie wiem bo się nie bawiłem. 2.Sporo tego jest Unity, QT, SFML, o ile się nie mylę to unreal engine też jest pod c++. 3.Oczywiscie Arduino koduje się w c++ za pomocą biblioteki wysoko poziomowej oraz za pomocą czystego C.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 260 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2015 w PHP przez persedi Użytkownik (840 p.)
0 głosów
7 odpowiedzi 2,151 wizyt
pytanie zadane 11 października 2019 w PHP przez sapero Gaduła (4,100 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 645 wizyt

93,487 zapytań

142,423 odpowiedzi

322,773 komentarzy

62,908 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...