• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

JAVA - Edytor graficzny tworzący figury

Object Storage Arubacloud
0 głosów
569 wizyt
pytanie zadane 15 listopada 2015 w Java przez Rayden Użytkownik (610 p.)

Witam,

muszę stworzyć edytor graficzny, który pozwala dodawać różne figury -> punkty, prostokąty, kwadraty, koła, elipsy itd oraz różne zdarzenia od myszki i klawiatury. Mam mieć funkcję isInside (czy punkt jest w srodku danej figury) i dzieki temu, jak kliknę wewnątrz figury - zaznacza się i mogę ją przesuwać powiększać itd.

Mam już zrobione funkcje isInside dla punktu, koła i trójkąta (podane przez prowadzącego). Starałem się zrobić funkcję dla prostokąta (analogicznie jak dla trójkąta), ale niestety bezskutecznie.

Oto kod funkcji isInside dla trójkąta:

public boolean isInside(float px, float py)
    { float d1, d2, d3;
      d1 = px*(point1.y-point2.y) + py*(point2.x-point1.x) +
           (point1.x*point2.y-point1.y*point2.x);
      d2 = px*(point2.y-point3.y) + py*(point3.x-point2.x) +
           (point2.x*point3.y-point2.y*point3.x);
      d3 = px*(point3.y-point1.y) + py*(point1.x-point3.x) +
           (point3.x*point1.y-point3.y*point1.x);
      return ((d1<=0)&&(d2<=0)&&(d3<=0)) || ((d1>=0)&&(d2>=0)&&(d3>=0));
    }

Jeśli dobrze się orientuje jest to zrobione za pomocą 3 równań trójkąta i tak też chciałem zrobić dla prostokąta:

public boolean isInside(float px, float py)
    { float d1, d2, d3, d4;
      d1 = px*(point1.y-point2.y) + py*(point2.x-point1.x) +
           (point1.x*point2.y-point1.y*point2.x);
      d2 = px*(point2.y-point3.y) + py*(point3.x-point2.x) +
           (point2.x*point3.y-point2.y*point3.x);
      d3 = px*(point3.y-point4.y) + py*(point4.x-point3.x) +
           (point3.x*point4.y-point3.y*point4.x);
      d4 = px*(point4.y-point1.y) + py*(point1.x-point4.x) +
              (point4.x*point1.y-point4.y*point1.x);
      return ((d1<=0)&&(d2<=0)&&(d3<=0)&&(d4<=0)) || ((d1>=0)&&(d2>=0)&&(d3>=0)&&(d4>=0));
    }

Jak ktoś mógłby powiedzieć, gdzie mam błąd w kodzie byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuję :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 listopada 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)

A właściwie to jaki algorytm tu wykorzystujesz na sprawdzanie czy punkt jest wewnątrz figury ?

To że coś działa dla trójkąta nie znaczy, że wystarczy dodać jeszcze jeden warunek aby zadziałało dla większej figury. Zależy to od algorytmu.

---

A tak swoją drogą to prostokąt można łatwo podzielić na dwa trójkąty i dla każdego z nic sprawdzić.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 602 wizyt
pytanie zadane 23 września 2020 w C i C++ przez Grzegorz Szyszka Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 979 wizyt
pytanie zadane 30 października 2019 w HTML i CSS przez Mavimix Dyskutant (8,390 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 240 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2016 w Grafika i multimedia przez Hadamalush Obywatel (1,880 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,941 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...