• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Droga rozwoju jako programista

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,625 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez pulpet112 Użytkownik (760 p.)
Witam!

Jestem studentem II-go roku studiów zwiazanych z informatyką. Akurat jestem na takim kierunku, że zbyt wiele tej informatyki tam nie ma, ogólnie program w tym zakresie jest prosty i jak narazie niewiele się nauczyłem. Początkowo mi to pasowało bo nie myślałem o tym aby być w przyszłosci programistą. Jednak niedawno zrozumiałem, że to jest właśnie droga, którą chciałbym podążać i dlatego chcę się kształcić w tym kierunku. Niestety same sudia niewiele mi dadzą. Dlatego też zastanawiam się właśnie nad drogą rozwoju, jaką powinienem na ten moment obrać. Stąd moje pytania:

Jakie książki czytać, jakie projekty realizować, co konkretnie robić aby najefektywniej przejść przez naukę programowania?

Pytałem kilku ludzi z tej branży, czytałem itp. i wywnioskowałem z tego wszystkiego, że najlepiej jest założyć sobie jakiś projekt i go zrealizować a jeśli nie to iść po prostu do pracy lub na staż, gdzie nie wymagają wielkich umiejętności i tam się uczyć.

Jeśli miałbym obrać drogę stworzenia projektu to co by to mogło być? Na jakim poziomie trudności? Dobrze by było abym mógł sobie to potem wpisać do CV gdy będę rekrutował się na staż/pracę.

A może pójść od razu do pracy/ staż ? W jakich firmach przyjmują "zielonych" programistów za jakąś głodową stawkę albo nawet za darmo? Jeśli chodzi o ten wariant, to w grę wchodzi Kraków. A może można zdalnie?

Wiem, że sporo pytań, ciekawe czy ktoś się podejmie odpowiedzi ;) Mam nadzieję, że trafię na jakąś dobrą duszę na tym forum, która będzie w stanie odpowiedzieć, na chociaż jedno ;)

Z góry dzięki wielkie!!!

3 odpowiedzi

+2 głosów