• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Produkcja materiałów zależna od czasu

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
130 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2015 w C i C++ przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
Witam,

dzisiaj przychodze z problemem, bardziej czysto logicznym. Chodzi mi o pomysł na algorytm.

Typowa gra w, której aby coś zbudować potrzebne są materiały (drewno i kamień). Jest też produkcja. Im dłużej gram tym więcej materiałów powinniem posiadać, to logiczne. Na produkcje wpływają jeszcze nastrój (jak na razie stały) oraz procent produkcji. Ten procent to po prostu liczba wpływają na ilość materiłów wyprodukowanych, bo jeśli w tym momecie będzie ona wynosiła 0 to ilosc materialow jakie zostaly wyprodukowane wynosi tez 0.

W jaki sposob mozna uzaleznic produkcje od czasu i w jaki sposób ja wdrozyc, wykonać (w czystym schemacie)?

 

Dzięki i pozdro

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 listopada 2015 przez niezalogowany

W jaki sposob mozna uzaleznic produkcje od czasu i w jaki sposób ja wdrozyc, wykonać (w czystym schemacie)?
 

Co dokładnie rozumiesz pod pojęciem uzależnić? Na jakim efekcie ci zależy?

komentarz 2 listopada 2015 przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
Tak aby czas wplywal na ilość materiałów. Po 5 minutach 500 kg a po 10 - 1000kg. I tak dalej. Oczywiście nie zmieniając innych parametrów.
komentarz 2 listopada 2015 przez niezalogowany
No to po prostu masz zmienną czasową (nie wiem, czy chcesz to robić w SFML-u, czy w zwykłej konsolce, ale mówię jak powinno być) i if()-a, a którym sprawdzasz kiedy minie 5 minut. Jak już minie, to wtedy, zmienna drewnoNaOpalDlaBabci zwiększy się o 500 i zresetujesz zegar (czyli tą zmienną czasową). I tak w kółko. Po kolejnych 5 minutach (czyli razem: no zgadnij ile ;)) będziesz miał 1000 KG drewna.
komentarz 3 listopada 2015 przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
To jest obiektowka pisana na konsolowke. Dzięki za odpowiedź. ;) A te SMFL to jakaś biblioteka? Do czego mogę użyć takie coś?
komentarz 3 listopada 2015 przez niezalogowany
Tak, SFML to biblioteka graficzna, bardzo popularna na naszym forum, dzięki forum się o niej dowiedziałem. Można w niej robić całkiek fajne gry 2D obiektowo. Nie będę ci gadał, sprawdź sobie na internecie, na ofocjalnej stronie, albo na forum, znajdziesz bardzo dużo informacji ;)

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 1,119 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2015 w C i C++ przez Benek Szeryf (90,690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 261 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2018 w JavaScript przez Majkeloof Nowicjusz (210 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 124 wizyt
pytanie zadane 4 października 2016 w C i C++ przez Adam Olesiak Gaduła (3,290 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...