• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakiej technologi użyto do zbudowania tej gry? [ankieta]

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
413 wizyt
pytanie zadane 17 października 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
Witam jakiej technologi, języków programowania, czy silnika gier użyto do stworzenia tej gry przeglądarkwoej knights.pl?

http://knights.pl/

Wygląda na to że poza HTML5/CSS3/JS i PHP  nic już więcej nie powinno być potrzebne. Ale nie jestem pewny, czy można to jakoś sprawdzić?
Możliwe odpowiedzi:
PHP (15 głosów, 54%)
HTML5 (4 głosów, 14%)
CSS3 (2 głosów, 7%)
JavaScript (5 głosów, 18%)
Python (1 głos, 4%)
Ruby (1 głos, 4%)
RoR (0 głosów)

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 17 października 2015 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
edycja 17 października 2015 przez Dorion300
A jak powiem...Każdą wymienioną technologię można wykorzystać do stworzenia jednej gry?

JS - niektóre elementy strony.
HTML5 - musi jakaś struktura strony być.
PHP - Z obsługą baz danych, toplist itp.
Python - Mogło być skorzystanie ale to nie jest nigdy widoczne ze strony użytkownika.

Ruby? można go gdzieś wepchnąć...

A tak na serio to zapytaj się go.
+1 głos
odpowiedź 17 października 2015 przez b00ny Mądrala (6,050 p.)

Na Bank PHP i jakieś JS'y.
Ale dalej są języki lepsze niż PHP do robienia gier :)

0 głosów
odpowiedź 17 października 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)
Spytaj autorów - będziesz miał najpewniejszą odpowiedź :)

Jeśli mowa o "technologi" to musisz do kompletu dodać jeszcze: jakaś baza SQL i być może AJAX.
komentarz 17 października 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Na bank ajax, bo przeładowanie strony jest bez wczytania jej.

Chyba, że jest inna podobna technologia o której nie słyszałem.
komentarz 17 października 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)

A przecież w źródle strony wyraźnie widać skrypt wczytujący strony funkcją $.ajax(). cheeky

komentarz 17 października 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Nie przeglądałem w ogóle źródła, tylko kliknąłem tu i tam  i widać, że  idzie  ajaxem.
komentarz 17 października 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)
W każdym bądź razie nie ma się czym podniecać. Wczytywanie ajaxem wcale nie jest takie fajne i moim zdaniem w ogóle niepotrzebne.

A takiego syfu w źródle to tylko pogratulować.
komentarz 18 października 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Trzeba mieć umiar  w wykorzystaniu każdej technologi :)
0 głosów
odpowiedź 17 października 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)

Oczywiście głównym (a nawet jestem pewien, że jedynym) użytym językiem po stronie serwera jest PHP.

Nie wiem czemu wymieniłeś HTML5. W budowie strony został wykorzystany tylko HTML 4.

Nie polecam inspirować się tego typu grami, a tym bardziej tworzenia takich gier bez większej umiejętności programowania.

Większość tego typu przeciętnych gier robionych jest w PHP. Tak jakby nie było żadnych innych lepszych języków do wyboru cheeky

Jeśli interesuje cie tworzenie gier to mogę cię zaprosić na moje raczkujące i mało popularne forum. wink

komentarz 17 października 2015 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
No tak w źródłach strony widać:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

I dlatego mam tam krzaczki przy polskich znaczkach w tej grze.

No to PHP /HTML4/CSS3/JS Ajax i MySQL może. Czyli nie jest wykorzystany żaden silnik gier, tylko pisane wszystko na czysto od podstaw. A z tych silników warto coś wybrać, pod takie typu gry MMORPG?

http://www.pixelprospector.com/the-big-list-of-game-making-tools
komentarz 17 października 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)
@writen nie bądź taki skromny, daj od razu link do tego forum :)
komentarz 17 października 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)
edycja 17 października 2015 przez writen
Czy jest to gotowy silnik to raczej wie tylko autor tej gry. Nie grałem w tą grę więc nie wiem czy są jakieś podobieństwa do ogólnodostępnych skryptów. Inaczej się tego sprawdzić nie da.

Co do wyboru silnika. To wszystko zależy jaką grę chcesz zrobić. Jak ma to być zwykła klikana gra tekstowa to i silnik ci żaden nie potrzebny. Wystarczy to PHP z jakimś ciekawym frameworkiem.

Jeśli ma to być dynamiczna gra (graficzna, 2D?) to wybór raczej według upodobań. Przetestuj i wybierz co ci bardziej odpowiada. Pamiętaj tylko, że opcja exportu do aplikacji webowej nie zawsze może działać dobrze, a w przypdaku różnych silników, może być wymagana instalacja dodatkowych wtyczek.

Godot Engine wygląda obiecująco.

Ja jednak od siebie polecam zwykły JavaScript i bibliotekę Phaser.
komentarz 17 października 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)

@writen nie bądź taki skromny, daj od razu link do tego forum :)

 Oj, nie jest aż tak trudno znaleźć link laugh

Podobne pytania

0 głosów
7 odpowiedzi 365 wizyt
pytanie zadane 25 września 2015 w HTML i CSS przez kacper6909 Gaduła (3,040 p.)
0 głosów
4 odpowiedzi 420 wizyt
+1 głos
3 odpowiedzi 850 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez malybyq Użytkownik (980 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,077 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...