W sumie to dość trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ja na przykład zaczynałem swoją piękną przygodę z programowaniem od silnika Unity i całkiem dużo ogarnąłem, a potem postanowiłem (takie postanowienie noworoczne ;)), że nauczę się C++, czyli (wtedy moim skromnym zdaniem) najlepszego i najpopularniejszego języka na świecie (w sumie to dalej tak uważam ;D). Robiąc grę w Unity myślałem, jakie to proste, tak łatwo można zrobić własną grę. A jaka radość jak działała! ;D Teraz aktualnie robię grę z kolegą w SFML-u (nie będę mówił co i jak, to jest niespodzianka :D) i powiem szczerze, że o wiele lepszy (do gier 2D) jest SFML. Czuje się programowanie, a nie proste przeciąganie obrazków na scenę, jakieś skrypciki i mamy gotową grę. Według mnie, wtedy się nie czuje tego klimatu, nie ma tego, że zrobiono swoją grę całkowicie od podstaw. Tak, dla początkujących, którzy poznali jakieś podstawy programowania, to silnik jest całkiem dobrym rozwiązaniem, ale chyba bardziej się doceni grę zrobioną w takim shicie, jak Code::Blocks ;D