• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co sądzicie o używaniu wtyczek do twożenia gier? [ankieta]

Object Storage Arubacloud
0 głosów
300 wizyt
pytanie zadane 19 września 2015 w Offtop przez Charmind Obywatel (1,020 p.)
Co sądzicie o używaniu wtyczek do twożenia gier?
Możliwe odpowiedzi:
100% na nie, powinno się pisać gry od zera, aby się czegoś nauczyć, a nie korzystać z gotowych rozwiązań. (8 głosów, 44%)
50% na nie, co prawda można się wiele nauczyć z pisania gier od zera, ale czasem jest to po prostu zbyt trudne. (4 głosów, 22%)
Nie obchodzi mnie to. (1 głos, 6%)
50% na tak, gotowe rozwiązania są po to, żeby z nich korzystać, poza tym po co pisać od zera skoro można zrobić to tak łatwo? (5 głosów, 28%)
100% na tak, pisanie gier wręcz NALEŻY zacząć od wtyczek, w końcy najpierw trzeba nauczyć się podstaw! (0 głosów)

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 19 września 2015 przez niezalogowany
wybrane 19 września 2015 przez Charmind
 
Najlepsza
W sumie to dość trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ja na przykład zaczynałem swoją piękną przygodę z programowaniem od silnika Unity i całkiem dużo ogarnąłem, a potem postanowiłem (takie postanowienie noworoczne ;)), że nauczę się C++, czyli (wtedy moim skromnym zdaniem) najlepszego i najpopularniejszego języka na świecie (w sumie to dalej tak uważam ;D). Robiąc grę w Unity myślałem, jakie to proste, tak łatwo można zrobić własną grę. A jaka radość jak działała! ;D Teraz aktualnie robię grę z kolegą w SFML-u (nie będę mówił co i jak, to jest niespodzianka :D) i powiem szczerze, że o wiele lepszy (do gier 2D) jest SFML. Czuje się programowanie, a nie proste przeciąganie obrazków na scenę, jakieś skrypciki i mamy gotową grę. Według mnie, wtedy się nie czuje tego klimatu, nie ma tego, że zrobiono swoją grę całkowicie od podstaw. Tak, dla początkujących, którzy poznali jakieś podstawy programowania, to silnik jest całkiem dobrym rozwiązaniem, ale chyba bardziej się doceni grę zrobioną w takim shicie, jak Code::Blocks ;D
komentarz 19 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Shit - Code::Blocks?! Oj, Filipekczek, teraz to sobie pogrzebałeś! devil

komentarz 19 września 2015 przez niezalogowany
Wiedziałem, że ktoś się przyczepi ;) No przecież żartowałem, tymbardziej, że sam w Code::Blocks'ie robię ;D

PS: chciałbym nieśmiało zauważyć, że cię przegoniłem, dzisiaj dostałem dwie najlepsze odpowiedzi :3
komentarz 20 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

No wiem, to było na śmianie wink

Aha, czyli się ścigamy. No cóż, mnie to zbytnio nie fascynuje. Ile będę miał punktów, to tyle będę miał. Powiem trochę populistycznie, ale liczy się pomoc innym oraz moja satysfakcja i zwiększanie mojego skilla z programowania, a nie cyferki w moim profilu.

komentarz 20 września 2015 przez niezalogowany
Eee tam, przecież chodzi o zbieranie punktów ;D
0 głosów
odpowiedź 28 września 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)
Pewnie jeszcze nie wiecie. Ja dużo zajmuję się programowanie w JavaScript i jest on chyba moim ulubionym językiem.

Kiedyś nawet proste gry oparte o HTML5 i Canvas były dla mnie wyzwaniem. Jednak to bardzo pozwoliło mi doskonalić umiejętności programowania oraz korzystania z samego języka, a jeszcze bardziej zrozumieć działanie gier komputerowych. Aktualnie korzystam z dosyć dobrego silnika (biblioteki) Phaser, a wcześniejsze potyczki z samym Canvasem pozwalają mi wykorzystać Phaser jak najefektywniej.

Chcę powiedzieć, że zanim zacznie się tworzyć gry trzeba przejść długą drogę, aby dowiedzieć się jak one tak naprawdę działają. Bo to jest kluczem efektywnego tworzenia. Nie ma dużego znaczenia czy korzystamy z gotowego silnika czy też nie. To jest raczej zależne od osobistych preferencji.
0 głosów
odpowiedź 28 września 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Tu chodzi o java script? Ja sam używam sfmla jeśli chodzi o c++
komentarz 28 września 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)
To jest temat ogólny. Nie ma znaczenia język, program, środowisko.
0 głosów
odpowiedź 28 września 2015 przez niezalogowany
Brakuje odpowiedzi "gotowe rozwiązania są ok, o ile wcześniej się zrozumie na jakiej zasadzie działają" (chodzi mi o przynajmniej ogólne zrozumienie).

Moim zdaniem, skoro są gotowe rozwiązania to fajnie jest z nich skorzystać, bo po to jakiś biedny programista się nad nim męczył po nocach, ale: w przypadku większości gotowych rozwiązań należy rozumieć jak działają chociaż w minimanym stopniu (aby nie była to dla nas magia).

Jeżeli rozumiemy jak działa dane narzędzie to jesteśmy w stanie z niego korzystać wydajniej oraz zmniejszamy ilość pytań na które znalibyśmy odpowiedź gdybyśmy się zastanawili "jak to jest zrobione/jak napisałbym tą funkcję".

Widać to szczególnie na osobach, które zaczynają pisać gry od Unity, a które zaczynają od np SFML. W Unity każdy jest w stanie coś zrobić bez absolutnie żadnej wiedzy o tworzeniu gier i gdy przychodzi moment gdy musi stworzyć jakiś system faktycznie sam: od zera, to nie ma pojęcia co ma właściwie zrobić, nie wie jakie możliwości daje mu silnik.

Z kolei w SFML wymagana jest jakaś wiedza aby zrobić cokolwiek, pozwala to nauczyć się tej platformy jeszcze przy budowaniu prostych elementów. Gdy taka osoba postanawia przenieść się na Unity to wiele rzeczy rozumie intuicyjnie, pisanie gry przychodzi jej łatwiej.
komentarz 28 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
To jest jak z Frameworkami webowymi. Dostajesz takiego w łapy,  większość rzeczy jest gotowe, robisz wg schematu a jak miałbyś to zrobić ręcznie to nie masz pojęcia  jak zacząć nawet  bo nie masz żadnej wiedzy na temat języka a wszystko robisz jak robot w takim FW

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 127 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2021 w Urządzenia mobilne przez livingr4t Nowicjusz (200 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 3,001 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2018 w JavaScript przez Mebya Użytkownik (700 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 454 wizyt
pytanie zadane 11 marca 2017 w Systemy CMS przez Else Stary wyjadacz (12,260 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...