• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Arkanoid SFML

Object Storage Arubacloud
0 głosów
662 wizyt
pytanie zadane 28 maja 2015 w C i C++ przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Witam wszystkich serdecznie, przystąpiłem do projektowania gry arkanoid, no musze ukryć że oglądająd odcinek pana Zelenta zaciekawiła mnie 1 rzecz na ten temat, w jakim celu potrzebny jest timer skoro piłka ma się poruszać co ruch pętlą. Czy potrzebny jest timer? Dlaczego pytam, ponieważ już trochę naspamowałem na tym forum, i dostałem rade by pierw projektować. Jestem aktualnie jedyną osobą z którą mogę pogadać aktualnie na ten temat w realu więc przenoszę te pytanie tutaj

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 maja 2015 przez figorin Bywalec (2,040 p.)
myślę,że timer nie jest potrzebny.ja w pętli gry po prostu wpisalem ball.move(x,y) i za pomocą kolizji zmieniałem kierunki.
0 głosów
odpowiedź 28 maja 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Hmmm, tak dodając, chciałbym stworzyć urozmaicony ruch to znaczy że nie jest ciągle taki sam tylko że jeżeli odbije się piłka od krawędzi to się odbije od niej tylko zmieni kierunek y, wyznaczyć na paletce punkt 0 ( połowa paletki) na której jeżeli piłka się znajdzie to odbije się w górę z zmniejszoną prędkością o połowę, jeżeli zaś piłka uderzy obok krawedzi i punktu 0, chciałbym by odbiła się pod kątem 90 stopni ( Amatorski Rysuneczek w paincie jeżeli ktoś nie może mnie zrozumieć ) http://zapodaj.net/c86a9872ef0d0.png.html http://zapodaj.net/1c04f0adb33f5.png.html

Moje pytanie jest takie czy dało by się to wykonać i jeżeli tak to jak mógłbym to zrobić?
0 głosów
odpowiedź 28 maja 2015 przez damian.zdunek.201 Obywatel (1,420 p.)

Nie oglądałem tego filmu Pana Mirka, ale podejrzewam, że wykorzystanie timera ma zapewnić uaktualnianie gry z taką samą częstotliwością na każdym komputerze. Mianowicie jeśli napisałeś głowną pętlę gry w stylu:

void UpdateGame(){
    while(window.isOpen()){
        ball.move(x); //x - przebyty dystans
    }
}

to warto zauważyć, że na szybszych komputerach będzie odświeżana cześciej niż na woniejszych maszynach. Stąd warto uzależnić aktualizowanie sceny gry od czasu, który upłynął. Na przykład wprowadzając zmienną, która przedstawia szybkość wyrażoną w m/s pomnożoną przez upływ czasu w sekundach:

void UpdateGame(){
    while(window.isOpen()){
        float distance = v * deltaTime; //v- szybkość kulki, deltaTime - czas jaki upłynął od ostatniego wywołania głównej pętli gry (while)
        ball.move(distance); 
    }
}

distance = v * deltaTime to zwykły wzór na przebytą drogę ;) [m/s * s = m] Taki kod powinien zapewnić poruszanie się obiektu na ekranie z taką samą szybkością niezależnie od sprzetu.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 688 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2017 w C i C++ przez seba360pl Początkujący (260 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 862 wizyt
pytanie zadane 10 listopada 2016 w Nasze projekty przez L33TT12 Gaduła (3,950 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 289 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2015 w C i C++ przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,941 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...