• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

c++ - break nie powoduje przestania działania programu

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
176 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2017 w C i C++ przez heros22pt Użytkownik (950 p.)
edycja 14 stycznia 2017 przez heros22pt

Witam, mam mały problem.. Napisałem prostą grę kółko i krzyżyk, której kod podaje niżej. Problem dotyczy tego, że po zakończeniu gry, wyświetla komunikat "wygrał gracz_1", ale gra się nie kończy, mimo iż zastosowałem po informacji o wygranej "break" .. Opisany problem jest w scoupie "void gra(...)"

#include<iostream>
#include<vector>
#include<algorithm>
#include<string>


using namespace std;
void wypelnij_pole(vector<vector<char>> &do_wypelnienia)
{
	

	int number_of_rows = 3;
	int number_of_cols = 3;
	for (int i = 0; i < number_of_rows; i++)
	{
		// dla każdego wiersza tworzymy nowy wektor  
		vector<char> v_row;
		// wypełniamy stworzony wektor wartościami
		for (int j = 0; j < number_of_cols; j++)
		{
			v_row.push_back('-');
		}
		// dodajemy nowy wiersz do głównego wektora
		do_wypelnienia.push_back(v_row);
	}
}
void wyswietl(vector<vector<char>>pole)
{
	for (int i = 0; i < 3; ++i)
	{
		for (int j = 0; j < 3; ++j)
		{
			cout << pole[i][j] << "  ";
		}
		cout << endl;
	}
}
void modyfikacja_planszy(vector<vector<char>>&plansza, int row, int cols, char znak)
{
	plansza[row][cols] = znak;
}
bool czy_bylo(vector<vector<char>> plansza, int row, int cols)
{
	if ((plansza[row-1][cols-1] == 'x')||(plansza[row-1][cols-1]=='o'))
	{
		return true;
	}
	else
	{
		return false;
	}

}
bool czy_dopuscic(int row, int cols, vector<vector<char>> plansza)
{
	if (cols>3)
	{
		return false;
	}
	else
	{
		if (row > 3)
		{
			return false;
		}
		else
		{
			if (czy_bylo(plansza, row, cols) == true)
			{
				return false;
			}
		}
	}
	return true;
}
void wprowadzenie_zmian(vector<vector<char>> &plansza, char znak)
{
	int row, cols;

	cout << "podaj numer wiersza: "; row; cin >> row;
	cout << "podaj numer kolumny: "; cols; cin >> cols;
		while (czy_dopuscic(row, cols,plansza) == false)
		{
			cout << "podales zle wzpolzedne! \n\n";
			cout << "podaj numer wiersza: "; row; cin >> row;
			cout << "podaj numer kolumny: "; cols; cin >> cols;
			
		}

	modyfikacja_planszy(plansza, row - 1, cols - 1, znak);
}
bool czy_wygral(vector<vector<char>>plansza,char znak)
{
	int zmienna1 = 0, zmienna2=0;
	for (int i = 0; i < 3; i++)
	{
		if ((plansza[i][0] == znak)&&(plansza[i][1]==znak) &&( plansza[i][2]==znak))
		{
			return true;
		}
		else
		{
			if ((plansza[0][i] == znak)&&(plansza[1][i] == znak) &&(plansza[2][i] == znak))
			{
				return true;
			}
			else
			{
				if (plansza[i][i] == znak)
				{
					zmienna1++;
				}
				else
				{
					if (plansza[2 - i][i] == znak)
					{
						zmienna2++;
					}
				}
			}
		}
	}
	if (zmienna1 == 3 || zmienna2 == 3)
	{
		return true;
	}
	return false;

}
void gra(vector<vector<char>> &plansza)
{
	wyswietl(plansza);
	char znak;
	string gracz = "       ";

	for (int i = 0; i < 9; i++)
	{
		if (i % 2 == 0)
		{
			znak = 'x';
			gracz = "gracz_1";
		}
		else
		{
			znak = 'o';
			gracz = "gracz_2";
		}
		cout << "teraz " << gracz<<" wstawia znak: "<<znak<<endl;
		wprowadzenie_zmian(plansza, znak);

		system("cls");
		if (czy_wygral(plansza, znak) == true)
		{
			wyswietl(plansza);
			cout << "Wygral "<<gracz;
			break;
		}
		wyswietl(plansza);
	}
	//cout << "REMIS!!!";
}
void menu(vector<vector<char>> &plansza)
{
	int wybor;
	cout << "MENU\n1-Nowa Gra\n0-Wyjscie  ";
	cin >> wybor;
	system("cls");
	do
	{
		switch (wybor)
		{
		case 1:
		{
			wypelnij_pole(plansza);
			gra(plansza);
		}
		case 0:
		{
			break;
		}
		}
	} while (wybor != 0);
}
int main()
{
	vector<vector<char>> plansza;
	menu(plansza);

	system("pause");
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 14 stycznia 2017 przez niezalogowany
edycja 30 sierpnia 2017
 
Najlepsza

Problem leży tutaj:

void menu(vector<vector<char>> &plansza)
{
    int wybor;
    do // inny poczatek petli gdy funkcja wypelnij_pole przestanie dzialac
    {

        cout << "MENU\n1-Nowa Gra\n0-Wyjscie  ";
        cin >> wybor;
        system("cls");
// Gdy petla zaczynala sie tutaj to po breaku w wypelnij_pole 
// nastapil natychmiastowy wybor '1', bo taki był ostatnio zapisany
        switch (wybor)
        {
        case 1:
        {
            wypelnij_pole(plansza);
            gra(plansza);
        }
        case 0:
        {
            break;
        }
        }
    } while (wybor != 0);
}
komentarz 14 stycznia 2017 przez niezalogowany
Wtedy nastąpi powrót do menu i trzeba by wyzerować pamięć poprzedniej rozgrywki...
komentarz 14 stycznia 2017 przez heros22pt Użytkownik (950 p.)
Dzięki, rzeczywiście nie zauważyłem dość prostego błędu. NAJ!

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 406 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2022 w C i C++ przez Yacob Nowicjusz (190 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 321 wizyt
pytanie zadane 7 kwietnia 2020 w C i C++ przez Atman Użytkownik (810 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 522 wizyt
pytanie zadane 25 listopada 2018 w C i C++ przez pawel33335555 Początkujący (440 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...