Robię w C++ Builderze grę w statki i chciałbym dodać, że po zatopieniu statku sasiednie pola automatycznie sie zatapialy. Problemem jest jednak, gdy statek jest na krawędzi wtedy robi sie coś takiego:
Plansza jest tablica [10][10]. Jak ją rozszerzę na rozmiar [11][11] to wtedy juz nie ma tego problemu ale zaczynają się dziać inne cuda. W teorii w tablicy powininno dodac po prawej stronie pusta kolumne i na dole pusty wiersz,a tymczasem psuje to cale rozmieszczenie statkow(są generowane losowo):
Co ciekawe chciałem sprawdzić jak przykładowo wygląda tablica po rozszerzeniu do rozmiaru [11][11] i wrzucilem kod do codeblocksa i tam wszystko wyglada dobrze (1 to statek, 0 puste pole. Tutaj ostatnia kolumna i wiersz jest pusta tak jak ma być, a statki się nie stykaja):
Nie wiem o co w tym chodzi. Jakis pomysł?