• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java - nauka i praca jako programista.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,568 wizyt
pytanie zadane 4 stycznia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez w0jt3k Nowicjusz (130 p.)
Witam jest to moje pierwsze pytanie na tym forum. Jestem uczniem pierwszej klasy technikum informatycznego. Od prawie pól roku ucze się programowania, przerobiłem wszystkie odcinki o C++ na kanale Pasja Informatyki więc znam już podejście proceduralne i obiektowe. Napisałem już kilka większych/mniejszych programów, jestem również w trakcie tworzenia gry w Unity. Zastanawiam się nad rozpoczęciem nauki JAVY i zakupieniem książki Java Podstawy wydanie X - czy jest to waszym zdaniem dobra pozycja do nauki Javy? Borykam się jeszcze z jednym problemem mianowicie - Czy po samodzielnej nauce z książkami, poradnikami etc. i po technikum informatycznym jest szansa znalezienia dobrej pracy jako programista Java? Czy wystarczy wiedza i umiejętności czy jednak studia są koniecznością i czy nauczą mnie na studiach czegoś co faktycznie przyda mi sie w pracy i czegoś czego sam nie mógłbym się nauczyć? Pozdrawiam.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 13 stycznia 2017 przez Wojciech Cies Obywatel (1,140 p.)

Piszę z perspektywy osoby prowadzącej rekrutacje w firmie, także na staże. Student 3-4go roku przyzwoitych studiów informatycznych (takich zwykle przyjmowaliśmy na staże) ma:

  • podstawową znajomość algorytmów i struktur danych po zaliczeniu odpowiedniego przedmiotu
  • dowiedzione to, że umie myśleć przez to, że przeżył pierwsze dwa lata studiów napakowanych (AGH, UJ, UW, Politechniki Krakowska, Warszawska, Wrocławska itp) przedmiotami typu analiza matematyczna, algebra, rachunek różniczkowy. Jeżeli delikwent to przeszedł to znaczy że na pewno jest w miarę kumaty. Na tych uczelniach nie da się przez te przedmioty całkiem prześlizgać