• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

poziom JS'a w pracy Frontend Developera

Object Storage Arubacloud
+1 głos
273 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2016 w JavaScript przez Lukasz9210 Obywatel (1,060 p.)
Pytanie do osób pracujących jako front end dev : jak wygląda wasza praca na co dzień z Javascriptem? Czy jest to pisanie własnych skryptów od zera czy raczej edytowanie już istniejących? moglibyście podać jakieś konkretne przykłady?

2 odpowiedzi

+6 głosów
odpowiedź 30 grudnia 2016 przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)
wybrane 31 grudnia 2016 przez Lukasz9210
 
Najlepsza

Pracuję w Angularze 2, miałem też jeden projekt w AngularJS. W obu jestem dosyć początkujący (nie jarają mnie na tyle, żebym bardziej wnikał w zaawansowane rzeczy, choć na pewno w końcu trzeba będzie - póki co obecna wiedza mi wystarcza do realizowania projektów, gdyż w razie problemów ratuję się większą wiedzą z czystego JS i daję radę), ale z rzeczy które do tej pory robiłem i robię obecnie:

  • rzeczy "codzienne" dla frameworka do aplikacji typu SPA, czyli dynamiczne tworzenie jakichś templatek/tabelek/list
  • filtry do formularzy
  • pobieranie i wysyłanie danych z/do serwera przez AJAX
  • przetwarzanie plików Excela przez Web Workera z dynamicznym określaniem progressu tego procesu; rozpoznawanie czy plik zawiera odpowiednie dane; wyświetlanie ostrzeżeń lub blokowanie procesu gdy plik zawiera za dużo określonych danych bądź umieszczony został w złej kolejności
  • pobieranie faktur, rozpoznawanie ich formatu i na tej podstawie, albo wyświetlanie od razu XML (wraz z transformowaniem ich przez gotowy arkusz XSL) lub rozpakowanie z ZIP i również wyświetlenie przez transformatę
  • pokazywanie okienek popup (w sumie żadna filozofia jak dla Angularów)