Witam, ostatnio bawiłem się trochę SFML'em i napisałem podstawy do platformówki, czyli menu, jakieś tam kolizje i ruch postaci.
Sprawdzanie kolizji wygląda tak:
1. Określenie przemieszczenia, które ma się wykonać.
2. Sprawdzenie, czy po przemieszczeniu obiekt nie będzie kolidować ze ścianą.
3. Jeśli obiekt nie koliduje ze ścianą, to następuje ruch.
I na razie w punkcie drugim sprawdzam kolizje tylko dla obiektu klasy Player. Ale chciałbym dodać również inne obiekty, boty. Jak powinienem sprawdzać te kolizje, aby było elegancko? Napisać polimorficznie klasę obiekt, która będzie wskazywać po kolei, w pętli na obiekty klasy: gracz, bot1, bot2, bot3 i sprawdzać je po kolei?
Jak to zapisać? Przykładowo, sprawdzanie, dla wielu obiektów, czy nastąpiła kolizja, powinno wyglądać jakoś tak?
Jak stworzyć tablicę wielu obiektów z różnych klas?
for (int i=0;i<ilosc_obiektow;i++)
{
obiekt=&tablica[i];
if (kolizja==true)
obiekt->stop();
}
Czy może istnieje jakiś lepszy sposób?