Witam, tworzę grę w SFML na kształt słynnego "Agar.io". Natknąłem się na problem dotyczący budowy moich klas w grze. Mam klasę "CFood" która odpowiada za budowę jedzonka w grze. Wygląda ona tak: http://wklej.org/id/2994409/
Chciałbym zrobić klasę Enemy, coś na kształt jedzonka, które jest wieksze od jedzenia, jest czerwone i ma metodę która potrafi zjeść playera. W sumie Enemy zawierałby wszystko co CFood, tylko że by miał funkcje która odpowiada za zabicie gracza jezeli w niego wejdzie i bedzie mniejszy oraz inne parametry. Próbowałem to zrobić dziedziczeniem, żeby nie przepisywać całego kodu, co jest głupotą. Tak wygląda próba zrobienia ENEMY: prosze sie nie śmiać XD http://wklej.org/id/2994428/ Zbytnio mi to nie działa, coś tam nie styka przez kopiowanie konstruktorów itd, sam nie wiem, dlatego pytanie do was
Jakim sposobem zrobić klasę Enemy, żeby było najlepiej? Najłatwiej mógłbym to po prostu przekopiować klasę CFood, ale byłoby to bezsensowne. Czy nie należy zrobić klasy bazowej (Foodable np.) z której dziedziczy i Food i Enemy?