Witam wszystkich, jestem świeżynką na forum. Wcześniej do czynienia z programowanie miałem w technikum i na studiach. Coś wiem, coś kojarzę ale dużo rzeczy z głowy wyleciało więc postanowiłem zrobić restart i odświeżyć wiedzę. Planuje przyłożyć się do Pythona i C#. A potem webdev/aplikacje webowe , mobilne albo cross-platform (Xamarin?). Unity mi się podobało więc gamedev też niewykluczony (zwłaszcza że grałem niemal nałogowo jak miałem czas, więc "rynek" znam)
Na początku tego tygodnia zacząłem przerabiać książkę "Python dla każdego" M.Dawsona i dotarłem do końca 3 rozdziału. Ostatnie zadanie polega na przerobieniu przykładowego kodu programu gdzie zgadujemy liczbę wylosowaną przez komputer na wersję, gdzie komputer zgaduje liczbę podaną przez nas.
Wersja kodu z książki.
liczba = random.randint(1,100)
ask = int(input("Podaj liczbe"))
count = 1
#pętla zgadywania:
while ask != liczba:
if ask > liczba:
print("Za duża...")
else:
print("Za mała...")
ask = int(input("Podaj liczbe"))
count += 1
print("Gratuluje!, Wylosowana liczba to", liczba
, "\nPotrzebowałeś", count, "prób.")
Wersja z ćwiczenia przerobiona przeze mnie. Najprościej wg mnie było wykorzystać metodę "dziel i rządź" i taki algorytm starałem się zastosować. 100% wymyślania, żadnej pomocy Google'a. Teraz myślę co tu do tego kodu jeszcze dodać, jak przeprowadzić testy żeby wychwycić czy jest błąd, czy użyć innej metody.
liczba = random.randint(1,100)
x = liczba #zmienna pomocnicza
ask = int(input("Podaj liczbe 1-100 \n"))
count = 1
top = 100 # najwyższa wartość
#pętla zgadywania:
while ask != liczba:
if ask < liczba:
top = liczba
liczba //= 2
else:
liczba = liczba + ((top - liczba)//2)
count += 1
print("Twoja licza to", ask, "\nMoja to", x, "\nPotrzebowalem", count, "prób")