Cześć, poniższy program nie kompiluje się mimo braku błędów kompilacji.
#include <iostream>
#define GLEW_STATIC
#include <GL/glew.h>
#include <GLFW/glfw3.h>
const GLint WIDTH = 800, HEIGHT = 600;
int main()
{
glfwInit(); // iniciowanie okna(?)
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3); // ustawienia kona, kolo 10 min w tutorialu, wrocic!
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3);
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE); // ???
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_FORWARD_COMPAT, GL_TRUE);
glfwWindowHint(GLFW_RESIZABLE, GL_FALSE);
GLFWwindow * window = glfwCreateWindow(WIDTH, HEIGHT, "First quasi program in OpenGL", nullptr, nullptr); // tworzeobiekt, okno arg(szerokosc, wysokosc, napis na gorze, ?, ?)
int screenWidth, screenHeight; // tworze zmienne ktore ewnie beda rzechowywaly wielkosc okna glownego
glfwGetFramebufferSize(window, &screenWidth, &screenHeight); // funkcja rzekazuje wysokosc i szerokosc obiektu ktory wskarzemy w tym wypadku -> arg(okno, szerokosc, wysokosc)
if(nullptr == window)
{
std::cout << "Blad rzy tworzeniu okna GLFW" << std::endl;
glfwTerminate();
return EXIT_FAILURE;
}
glfwMakeContextCurrent(window);
glewExperimental = GL_TRUE;
if(GLEW_OK != glewInit())
{
std::cout << "Blad rzy inicjalizacji GLEW" << std::endl;
return EXIT_FAILURE;
}
glViewport(0, 0, screenWidth, screenHeight);
while(!glfwWindowShouldClose(window))
{
glfwPollEvents();
glClearColor(0.2f, 0.3f, 0.4f, 1.0f); // kolor tla arg(R, G, B, NIEprzeźroczystość) argumenty typu float od {0,1}
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); // tu odswierzam czyli w tym miejscu koloruje
//******************
//draw OpenGL stuff
//******************
glfwSwapBuffers(window);
}
glfwTerminate();
return EXIT_SUCCESS;
}
Korzystałem z TEGO TUTORIALA .
Niestety program nie kompiluje się.
Znacie może jakieś dobre i aktualne tutoriale na YT, traktujące o OpenGL?