• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rozszerzenia openGL

Object Storage Arubacloud
0 głosów
225 wizyt
pytanie zadane 7 grudnia 2016 w OpenGL, Unity przez Mateusz Analityk Stary wyjadacz (13,710 p.)
edycja 10 grudnia 2016 przez Mateusz Analityk

8 listopada 2016r.

Żeby odpalić jeden program "shotcut" na platformie "linux mint" potrzebuję doinstalować jedno rozszerzenie do openGL, albowiem przy próbie uruchomienia programu wyświetla mi się komunikat: "Do prawidłowego działania programu wymagany jest openGL co najmniej w wersji 2.0 z rozszerzeniem do buforowania poklatkowego". Bibliotekę openGl mam, tylko nie mogę dojść o co dokładnie chodzi z tym rozszerzeniem. Myślę, że będziecie mnie w stanie jakość ukierunkować, jakiego rozszerzenia tej biblioteki czy pakietu szukam. Gdzie znaleźć np, spis tych ichnich dodatków.

Pozdrawiam:

DonMatteo

    <message>
        <location filename="../src/widgets/gltestwidget.cpp" line="50"/>
        <source>Error:
This program requires OpenGL version 2.0
with the framebuffer object extension.</source>
        <translation>Błąd:
Program wymaga OpenGL w wersji 2.0
z rozszerzeniem buforowania klatkowego.</translation>
</message>

Jest to otwarte oprogramowanie także mogę powiedzieć nieco więcej, powyżej wklejam fragment kodu.

cd: 10 lisopada 2016r.

Po dłuższej analizie tego problemu, myślę że biblioteki openGL mogą być niezgodne z moją zintegrowaną kartą graficzną. Nie posiadam najnowszego sprzętu, ale coś tam do zżółkłej puszki już włożę i może mi zacznie działać. Sprawdziłem, że na nowszym komputerze, działa wszystko prawidłowo. Tamten komputer jest również postawiony na linux mint, ale płytę główną ma o całą dekadę nowszą, z nieco lepszymi parametrami, więc myślę że nie jest to wina żadnych pakietów, bo co mogłem to już w zasadzie sprawdziłem. Ważne też jest włączenie sterowników do karty graficznej, bo przez to też może nie coś nie działać, a je czasem trzeba instalować ręcznie w linuksie mincie.

Plus tego wszystkiego jest taki, że dokonałem odsyfienia komputera instalując nowszą wersję minta "18" i znowu wszystko śmiga bez zarzutu.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 8 grudnia 2016 przez marko Nałogowiec (29,150 p.)
Cześć.

Może spróbuj zainstalować. Sprawdź.

sudo apt install mesa-utils.

W synapticu poszukaj pakietów które sugerują że chodzi o  OpenGL i glx.

Przynajmniej tyle mogę doradzić.
komentarz 10 grudnia 2016 przez Mateusz Analityk Stary wyjadacz (13,710 p.)
To raczej nie jest problem z pakietami, wielkie dzięki za pomoc. Ten pakiet jest już u nie zainstalowany.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 179 wizyt
pytanie zadane 8 maja 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 148 wizyt
pytanie zadane 25 kwietnia 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)
+1 głos
0 odpowiedzi 231 wizyt
pytanie zadane 21 lutego 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)

92,568 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,641 komentarzy

61,957 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...