• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie gier

VPS Starter Arubacloud
–4 głosów
749 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2016 w C i C++ przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
Planuję wiązać przyszłość z programowaniem, szczególnie z programowaniem gier.
Więc przychodzę do was z pytaniem jak to wszystko wygląda.

1.OpenGL czy DirectX
2.Jak to jest z tymi 'silnikami gier', uczyć się np. Unity czy bibliotek wyżej wymienionych.
3.Jakie książki polecacie do ZAPOZNANIA się z poleconymi przez was technologiami.
4.Od jakiego "poziomu programowania" polecacie zabrać się za programowanie gier.

Dodam, że bawię się trochę z SFML i zrozumiałem już większość funkcji owej biblioteki, a aktualnie "studiuję" książkę "Język C++ Szkoła programowania" autorstwa Stephena Prata", która sięga do c++11, STL i programowania uogólnionego.

Proszę o taką "pogadankę" w komentarzach/odpowiedziach

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

1. Jeżeli będziesz pisać tylko pod wingroze Windows, to DirectX, lecz jeżeli ci zależy, aby twoja gra była też na linuxie (i na wielu innych systemach) - OpenGL.

2. Unity nie jest złą opcją według mnie, ale jak się uczysz np. OpenGL to masz większą władzę nad silnikiem gry :)

4. Najlepiej po poznaniu obiektowego C++, od podstaw też możesz, ale po poznaniu obiektowego C++ jest łatwiej.

Przepraszam za brak 3 punktu.

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

2. Unity nie jest złą opcją według mnie, ale jak się uczysz np. OpenGL to masz większą władzę nad silnikiem gry :)

Masz większą władzę nad silnikiem bo piszesz go sam, ogl jest poniekąd uniwersalnym API do rozmawiania z kartą graficzną...

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
Wiem o tym, chodzi o to, że w OpenGL piszesz własny silnik do gry, więc masz większą władzę nad silnikiem - jak piszesz grę w OpenGL ;)
komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

w OpenGL piszesz własny silnik do gry, więc masz większą władzę nad silnikiem - jak piszesz grę w OpenGL ;)

"masło jest maślane, więc maślane jest masło" - tak podsumowałbym twoją odpowiedź

Autorowi nie chodzi o pisanie silnika, a pisanie gier.

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
Jak chce pisać gry będąc na gotowcu - to proszę bardzo.

Pisanie bez silnika w OpenGL by było dosyć męczące, łatwo sobie ułatwić robiąc silnik. No ale cóż, chce gry pisać - więc już tutaj ciebie popieram jednym słowem: gotowiec.
komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
@PanCzerwonySer nie tworzy się samemu silnika specjalnie pod pierwszą grę, po co tracić lata aby uzyskać średniej jakości silnik podczas gdy przykładowo można wydać swoją pierwszą grę na innym silnik i za zyski zatrudnić więcej osób, które zaczęłyby tworzyć własny silnik (tak np zaczynali REDzi - CD Projekt RED)
komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
Jak ktoś chce - to co to za problem? Ma chęć i chce się bardziej napracować od ludzi, co wybierają gotowe narzędzia, jak piszesz silnik pod grę, to całkiem więcej się nauczysz i dodatkowo z tego jest większa satysfakcja, bo zrobiłeś własny silnik. Ale jak sobie chcesz - każdy ma inne zdanie. Ja tylko uważam, że lepiej mieć własną władze nad kodem, niż używać gotowych rozwiązań, które potem mogą mieć problemy i użytkownicy się będą z tego powodu skarżyć na twórcę. Chce on pisać gry, ale czy on coś mówił, że NIE CHCE PISAĆ SILNIKA DO GIER? Nie, więc to już tylko autor może nam powiedzieć - czy woli zastosować swój silnik, czy gotowy.
komentarz 3 grudnia 2016 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

Mi osobiście chodziło o to, aby dowiedzieć się czy nauka biblioteki ma sens, kiedy na rynku jest wiele silników gotowych.

Pytanie:

2.Jak to jest z tymi 'silnikami gier', uczyć się np. Unity czy bibliotek wyżej wymienionych.

Odpowiedz:

więc to już tylko autor może nam powiedzieć - czy woli zastosować swój silnik, czy gotowy.

 

Myślę, że jak ktoś jest tak napalony na tworzenie gier, a programowaniu (silnika) mówi nie no to nie trzeba się długo zastanawiać jaki będzie efekt jego (tygodniowych) prac.

komentarz 3 grudnia 2016 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

nie tworzy się samemu silnika specjalnie pod pierwszą grę, po co tracić lata aby uzyskać średniej jakości silnik podczas gdy przykładowo można wydać swoją pierwszą grę na innym silnik

nikt tu nie mówił o TWORZENIU silnika, ale o wyborze NAUKA biblioteki czy wybór GOTOWEGO silnika.

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
1. Ma sens

2. Skoro taka jest twoja odpowiedź, to Unity lub UE4.
0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

1.OpenGL czy DirectX

Jeżeli myślisz o gamedevie (tzn pisaniu gier, a nie własnego silnika) to żadną z tych, wybierz coś z gotowych rozwiązań

2.Jak to jest z tymi 'silnikami gier', uczyć się np. Unity czy bibliotek wyżej wymienionych.

Poniekąd odpowiedziałem wyżej, do desktopów i gier 3D wybierz coś z Unity, UE4, ... Do aplikacji mobilnych czegoś innego

3.Jakie książki polecacie do ZAPOZNANIA się z poleconymi przez was technologiami.

Żadnych, lepiej jest skorzystać ze źródeł które pozostają najbardziej aktualne, tzn oficjalnych dokumentacji, poradników danych silników. Ewentualnie jeżeli bardzo chcesz możesz poświęcić pieniądze na książki dotyczące gamedevu ogólnie

4.Od jakiego "poziomu programowania" polecacie zabrać się za programowanie gier.

Nie rozumiem pytania. Czym dla ciebie jest "poziom programowania"?

 

komentarz 3 grudnia 2016 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
poziom programowania dla mnie to umiejętności i pojęcia jakie przydadzą się do pisania gier... programowanie wielowątkowe, może wzorce projektowe... chodzi o to z czym się zapoznać przed zabraniem się do pisania gier (3D) aby nie wypalić się i nie zdemotywować na starcie
komentarz 3 grudnia 2016 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

1.OpenGL czy DirectX

Jeżeli myślisz o gamedevie (tzn pisaniu gier, a nie własnego silnika) to żadną z tych, wybierz coś z gotowych rozwiązań

chodzi mi bardziej o to która z tych technologii jest lepsza, która nadaje się lepiej do jednego, a która do drugiego...

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 1,852 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2016 w C i C++ przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 935 wizyt
pytanie zadane 15 marca 2016 w C i C++ przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
+3 głosów
0 odpowiedzi 431 wizyt

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...