• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie gier

VPS Starter Arubacloud
–4 głosów
749 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2016 w C i C++ przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
Planuję wiązać przyszłość z programowaniem, szczególnie z programowaniem gier.
Więc przychodzę do was z pytaniem jak to wszystko wygląda.

1.OpenGL czy DirectX
2.Jak to jest z tymi 'silnikami gier', uczyć się np. Unity czy bibliotek wyżej wymienionych.
3.Jakie książki polecacie do ZAPOZNANIA się z poleconymi przez was technologiami.
4.Od jakiego "poziomu programowania" polecacie zabrać się za programowanie gier.

Dodam, że bawię się trochę z SFML i zrozumiałem już większość funkcji owej biblioteki, a aktualnie "studiuję" książkę "Język C++ Szkoła programowania" autorstwa Stephena Prata", która sięga do c++11, STL i programowania uogólnionego.

Proszę o taką "pogadankę" w komentarzach/odpowiedziach

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

1. Jeżeli będziesz pisać tylko pod wingroze Windows, to DirectX, lecz jeżeli ci zależy, aby twoja gra była też na linuxie (i na wielu innych systemach) - OpenGL.

2. Unity nie jest złą opcją według mnie, ale jak się uczysz np. OpenGL to masz większą władzę nad silnikiem gry :)

4. Najlepiej po poznaniu obiektowego C++, od podstaw też możesz, ale po poznaniu obiektowego C++ jest łatwiej.

Przepraszam za brak 3 punktu.

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany

2. Unity nie jest złą opcją według mnie, ale jak się uczysz np. OpenGL to masz większą władzę nad silnikiem gry :)

Masz większą władzę nad silnikiem bo piszesz go sam, ogl jest poniekąd uniwersalnym API do rozmawiania z kartą graficzną...

komentarz 3 grudnia 2016 przez niezalogowany
Wiem o tym, chodzi o to, że w OpenGL piszesz własny silnik do gry, więc masz większą władzę nad silnikiem - jak piszesz grę w OpenGL ;)