• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ciąg dalszy własnego rozwoju.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
252 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Elgrej2 Nowicjusz (130 p.)
Cześć!

Na samym początku chciałbym zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich :). Z góry przepraszam za tasiemca, jednak chciałbym dokładnie wszystko przedstawić :).

Jestem uczniem technikum elektronicznego. Za niecały rok kończę szkołę gdyż znajduję się już w 4 klasie. Od początku września tego roku zainteresowałem się programowaniem w C++ z uwagi, iż na jednym z przedmiotów programujemy w nim Arduino. Szybko zorientowałem się, że nauka tego języka w domu sprawia mi przyjemność.

Języka C++ uczę się już 3 miesiące po około 2h dziennie(czyste kodowanie). Piszę około, bo czasem była to 1 godzina, zaś czasem 5 godzin. Do tego czytam ,,Od zera do gier kodera" w którym jestem już gdzieś na połowie. Przerobiłem również wszystkie odcinki Pana Mirosława z podstawowego kursu C++ oraz część kursu obiektowego (do momentu rozpoczęcia pracy w Builderze). Szlifuję także swój angielski. Staram się czytać w nim artykuły, pisać na różnych komunikatorach z obcokrajowcami, uczę się codziennie kilkadziesiąt słówek.  Rozwiązałem między 20 a 30 zadań ze SPOJa jak i napisałem 2 bardzo małe własne projekty, a mianowicie:

1. Kółko i krzyżyk (konsolowe) z wyborem między multi a single player. Trochę się namęczyłem żeby stworzyć w miarę sensowny algorytm (według mnie) ruchu komputera. Całość zajęła około 600 linii kodu.

2. Program (konsolowy) szyfrujący i deszyfrujący zdanie z pomocą odpowiedniego klucza w kodzie Cezara oraz deszyfrujący wiadomość bez podanego klucza. Wykorzystałem zbiór polskich słów w notatniku używanych chyba do tzw. ataków słownikowych i do Scrabble (nie jestem pewien). Całość zajęła około 300 linii kodu.