• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

UNITY 2D - Poruszanie się postaci

Object Storage Arubacloud
0 głosów
7,523 wizyt
pytanie zadane 16 listopada 2016 w C# przez NieznanyV2 Nowicjusz (160 p.)

Witam

 Od niedawna zacząłem zabawę z programem do tworzenia gier UNITY 2D.

Moim problemem w UNITY na tą chwilę jest skakanie postaci, kod którego teraz użyłem nie spełnia moich oczekiwań, tzw zamiast postać skakać, to ona się jakby lekko teleportuje zamiast płynnie skakać, sprawdzałem wiele metod w internecie dotyczące movementu ale nic nie pomogło więc o pomoc zwracam się do Was.

Poradzicie coś na to?

//kod

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Movement1 : MonoBehaviour {
	public float speed = 3f;
	
	// Use this for initialization
	void Start () {
	
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {

		if (Input.GetKey (KeyCode.W)){
			                transform.Translate(Vector3.up * speed * Time.deltaTime, Space.World);
		        } 
	}
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 listopada 2016 przez owik Nowicjusz (240 p.)

Możesz spróbować odwołać się do komponentu rigidbody2d, np. tak:

using UnityEngine;
using System.Collections;
 
public class Movement1 : MonoBehaviour {
    public float speed = 3f;
    private Rigidbody2D rgbody;
     
    // Use this for initialization
    void Start () {
     rgbody = GetComponent<Rigidbody2D>();
    }
     
    // Update is called once per frame
    void Update () {
 
        if (Input.GetKey (KeyCode.W)){
                          rgbody.velocity = new Vector2(rgbody.velocity.x, speed);
                } 
    }
}

 

komentarz 16 listopada 2016 przez NieznanyV2 Nowicjusz (160 p.)

Dzięki! Teraz moja gra wygląda bardziej realistycznie! smiley

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 700 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2020 w C# przez Wungiel Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 542 wizyt
pytanie zadane 10 października 2020 w C# przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 446 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2019 w C# przez Filip Papros Nowicjusz (120 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,644 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...