• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Prosta gierka c++ - nowe funkcjonalności

Object Storage Arubacloud
0 głosów
249 wizyt
pytanie zadane 15 listopada 2016 w C i C++ przez mistrzuniu1 Użytkownik (600 p.)
#include <iostream>
#include <cstdio>
#include <cstdlib>
#include <conio.h>
#include <ctime>
#include <windows.h>

#define WIELKOSC 20

using namespace std;
char pole[WIELKOSC][WIELKOSC];
int main()
{
    int licznik_punktow=0;
    for (int i=0; i<WIELKOSC; i++)
    {
        for (int k=0; k<WIELKOSC; k++)

            pole[i][k]='1';
    }
    cout<<"nacisnij przycisk aby rozpocząc gre"<<endl;
    char znak;
    znak=getche();
    if (znak)
    {
        pole[0][0]='2';
    }

    for (int i=0; i<WIELKOSC; i++)
    {
        for (int k=0; k<WIELKOSC; k++)
        {
            cout<<pole[i][k];
        }
        cout<<endl;
    }

    system( "cls" );
    int x=0;
    int y=0;

    do
    {
        cout<< "Liczba punktow: "<<licznik_punktow<<endl;
        cout<<endl;
        cout<<endl;
        cout<<endl;
        for (int i=0; i<WIELKOSC; i++)
        {
            for (int k=0; k<WIELKOSC; k++)
            {
                cout<<pole[i][k];
            }
            cout<<endl;
        }
        char ruch;
        ruch=getche();
        switch (ruch)
        {
        case 'w':
            if(y>0)
            {
                if(pole[y][x]!='*')
                {
                    pole[y][x]='1';
                }
                pole[y-1][x]='2';
                y--;
            }
            else
            {
                goto porazka;
            }
            break;
        case 's':
            if(y<=WIELKOSC-2)
            {
                if(pole[y][x]!='*')
                {
                    pole[y][x]='1';
                }


                pole[y+1][x]='2';
                y++;
            }
            else
            {
                goto porazka;
            }
            break;
        case 'a':
            if(x>=0)
            {
                if(pole[y][x]!='*')
                {
                    pole[y][x]='1';
                }
                pole[y][x-1]='2';
                x--;
            }
            else
            {
                goto porazka;
            }
            break;
        case 'd':
            if (x<WIELKOSC-1)
            {
                if(pole[y][x]!='*')
                {
                    pole[y][x]='1';
                }
                pole[y][x+1]='2';
                x++;
            }
            else
            {
                goto porazka;
            }
            break;
        default:
        {
            cout<<"nieprawidlowa komenda";

        }
        break;
        case char(13):
        {
            pole[y][x]='*';
            licznik_punktow++;
        }
        break;

        }
        cout<< "twoja liczba punktów, za zamalowane pola to:"<<licznik_punktow<<endl;
        system( "cls" );

    }
    while(1);

porazka:
    cout<<"WYSZEDLES POZA PLANSZE, PORAZKA";



    return 0;
}

Tworzę prostą gierkę w c++. Idea jest taka, by za pomoca klawiszy "wasd" i entera "zamalować" jak najwięcej pół. Chcicałbym zrobić z tego gra w która mogłby grać 2 lub wiecej osob. Jak mogę napisac ten program, by gracze sterujący z tej samej klawiatury mogli "bez kolizji" grać na jednej klawiaturze? Jakieś pomysły jak mogę mierzyć czas? Cięzko będzie mi to robic, czyszcząc co ruch konsole. Czy da się powiekszyć okienko konsoli? Licze na pomoc. Pozdrawiam 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 15 listopada 2016 przez niezalogowany

W jakim sensie "bez kolizji"?

Do zmiany rozmiaru konsoli na Windows służy: Console.SetWindowSize

0 głosów
odpowiedź 15 listopada 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Żeby na raz czekać na akcje obu graczy musisz zastosować w swojej grze wątki.
Nie używaj goto, jest to bardzo nieeleganckie. Zastąp to zmienna typu bool o nazwie przegrana i zamiast goto porazka; Wpisujesz przegrana= true; A w pętli do while warunek zastąp tym while(przegrana==true).
komentarz 15 listopada 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Możesz też zrobić klasę gracz oraz dwa obiekty tej klasy.
Po czym napisać im metody poruszania.
Następnie w switchu dodać ruch na innych klawiszach. Wtedy nie musisz używać wątków, ale może być zgrzyt, ponieważ jeżeli naciśniecie w tym samym czasie, to zadziała tylko jednemu.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 401 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2017 w C i C++ przez Beorn Początkujący (250 p.)
+3 głosów
1 odpowiedź 194 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2016 w Nasze projekty przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 262 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...