Witam serdecznie forumowiczów, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Otóż przerabiam książkę JS dla dzieci i rozwiązując zadanie z rodziału "szubienica" rozwiązałem dwa dodatkowe zadania ale przy trzecim nie wiem jak do tego podejść.
Mianowicie chodzi o to by program śledził ile razy użytkownik podjął próbę wpisania litery,i by przy złej próbie odjąć od liczby 10 liczbę możliwych prób, po czym gdy liczba prób = 0 zakończyć program i wyświetlić alert. Czy ktoś może pomóc mi to roxgryźć?
oto kod gry:
// Utwórz tablicę ze słowami
var słowa = [
"javascript",
"monter",
"niesamowity",
"lampart",
"beznadzieja"
];
// Wybierz losowe słowo
var słowo = słowa[Math.floor(Math.random() * słowa.length)];
// Skonfiguruj tablicę z odpowiedziami
var odpowiedzi = [];
for (var i = 0; i < słowo.length; i++)
{
odpowiedzi[i] = "_";
}
var pozostałeLitery = słowo.length;
var licznik=10;
// Główna pętla gry
while (pozostałeLitery > 0 && licznik > 0)
{
// Pokaż graczowi bieżący wynik
alert(odpowiedzi.join(" "));
// Wczytaj strzał użytkownika
var strzał = prompt("Podaj literę lub kliknij Anuluj aby zakończyć grę.");
//Jeśli strzał == duża literaz to
// strzał przekształć na to samo ale z małą literą.
if (strzał == strzał.toUpperCase())
{
alert("Podałeś dużą literę, zostanie ona przekstrzałcona na małą");
strzał=strzał.toLowerCase();
}
if (strzał === null)
{
// Wyjdź z głównej pętli gry
break;
} else if (strzał.length !== 1)
{
alert("Proszę podaj tylko jedną literę.");
}
else
{
// Zaktualizuj stan gry na podstawie strzału
for (var j = 0; j < słowo.length; j++)
{
if (słowo[j] === strzał) {
odpowiedzi[j] = strzał;
pozostałeLitery--;
}
}
}
// Koniec głównej pętli gry
}
// Pokaż odpowiedź i złóż graczowi gratulacje
alert(odpowiedzi.join(" "));
alert("Dobra robota! Szukane słowo to " + słowo);