Na początek powiem, że gra wygląda całkiem fajne :) W grze najważniejsza jest grafika, jeśli chodzi o pierwsze wrażenie, a grafika jest ładna. Chociaż te piły tarczowe to mi bardzo mocno przypominają te z Super Meat Boy'a ;)
Co do czcionki, to pasuje, ale cyfra '1' wygląda jak '7', więc można się nieźle pomylić ;) I dźwięki powinny być od włączenie ustawione na chociaż 10, a nie 0 (widziałem w pliku konfiguracyjnym, dlatego sobie przestawiłem już w grze na 10, bo nie wiedziałem o co chodzi z tymi dźwiękami ;)).
Jak chcę wybrać drugi poziom, a jeszcze nie przeszedłem pierwszego (jest to dość trudne przez skok ;)), to pojawia się napis "You have to unlock this level first!". No, brzmi to dziwnie ;) Ja bym dał "To unlock this level, you have to finish previous level.", czy coś takiego, może coś krótszego, ale jak dodasz pełny ekran to będzie sporo miejsca ;)
Zauważyłem też, że po zginięciu i zrestartowaniu poziomu... Poziom się tak naprawdę nie restartuje :| Postać jest na początkowym miejscu, ale wszystkie animacje, ruchy, przeciwnicy (nie wiem czy są, bo jeszcze pierwszego poziomu nie przeszedłem xd) też powinny być wyzerowane. A tymczasem ekran się po prostu zaciemnia, żeby zespawnować postać na miejscu początkowym i się rozjaśnia, ale wszystko idzie tak jak wcześniej, po prostu kontynuuje swój ruch. A jest to niezbyt dokładne, szczególnie jeśli o pobijanie swoich rekordów, poziom powinien być taki sam za każdym razem, w końcu twój poziom nie jest generowany proceduralnie, więc wszystko powinno być takie same. To są takie szczegóły, ale właśnie poprawiają jakość rozgrywki ;)
Zmienną elapsed time chyba jednak bym resetował po każdym zginięciu. Zmienna deaths wystarczyłaby do pokazania, ile było podejść, a zmienna elapsed time by po prostu pokazała, jaki był czas, gdy w końcu przeszliśmy dany poziom. Wydaje mi się, że tak by było lepiej ;)
Co do skoku, to Patrycjerz miał jak najbardziej rację. Ten skok jest taki, hm... Jakby grawitacji nie było. Jest mocno nieintuicyjny. Że jest podwójny skok to może być, ale chodzi o to, że postać w skoku ma stałą prędkość, a powinno być to tak, że po wciśnięciu spacji postać dość szybko unosi się w górę, a potem tej prędkości jej ubywa i następnie spada. Na pewno wiesz o co chodzi ;) Tak jak już Patrycjerz wspomniał, skoki powinny być takie jak w Rayman'ie, Mario, Super Meat Boy'u, FEZ, LIMBO (mam nadzieję, że jednak grami się interesujesz, więc wiesz o co chodzi ;)). Te wszystkie gry coś łączy: mają normalny skok ;)
W komentarzu do Patrycjerza napisałeś, że wolisz nie porównywać swojej gry, do jakichś wysokobudżetowych gier, bo się tylko zdemotywujesz. Słuchaj, jak nie będziesz porównywał swojej gry, do jakiejś dobrej, znanej i porządnie zrobionej gry, to wiedz, że może ci wyjść coś kiepskiego. I zupełnie nie chodzi mi o zgapianie, czy coś. Tylko raczej o "podpatrzenie" różnych mechanik (na przykład skok ;)). Grafikę masz swoją, a to jedyna rzecz, dzięki której można grę porównać do innej. Ale nie masz swojej gry porównywać do wysokobudżetowych gier, tylko masz się nimi inspirować. Możesz zrobić bardzo fajną grę, nie patrząc na inne, ale chodzi o to, że gry już się ukształtowały na tyle, że odnajdywanie czegoś na nowo jest bez sensu. Gra powinna być nowatorska, wyróżniająca się na tle innych gier, ale patrząc na znane i dobre gry możesz się wiele nauczyć ;)
Nie nazwałbym tej gry platformówką, tylko raczej zręcznościówką na czas (drugie podobieństwo do Super Meat Boy'a ;)). Gdyby to był platformówka, to by był jakiś ludzik wesoło i spokojnie zbierający monety, przeskakujący dziury, znajdujący jakieś nowe przejścia, miał by życia, punkty itp. (patrz: Mario). Tą grę bym nazwał zręcznościówką. Takie moje spostrzeżenie.
Wiadomo, mogą być jakieś bugi, Patrycjerz ci powiedział o pewnej ważnej instrukcji, ale gra jest całkiem fajna :) Jakbyś poprawił to, co jest źle, ulepszył to, co jest dobrze, dodał tam jeszcze różne rzeczy, to może z tego wyjść całkiem sympatyczna gierka :) Aha, no i koniecznie dodaj fullscreen'a ;)
I jeszcze takie pytanie na koniec: sam robiłeś tą grafikę? Przyznaj się ;) Jeszcze nie patrzyłem na stronkę, więc nie wiem, czy tam takie coś jest, ale jak nie ma, to czy sam robiłeś tą grafikę?
Edit: przydało by się dodać zakładkę "How to play", zamiast dać napisy sterowania w menu głównym. I jeśli jesteśmy już przy menu głównym, to można by było usunąć te dwa obrazki, czyli logo SFML-a i twoje logo, WookieDev i dać je do nowej zakładki "Credits". I jeszcze dodać możliwość ominięcia splash screen'a, na przykład wciskając Escape, Spację czy Enter. Za pierwszym włączeniem gry nie było by takiej możliwości, ale po każdym kolejnym można by było ominąć. Taki jeszcze mniejszy szczegół ;)
Edit 2: jak już skończysz tą grę porządnie i nadal będziesz chciał robić coś podobnego, to polecam ci open source'ową bibliotekę fizyczną Box2D, na której zrobiono takie gry Angry Birds, LIMBO, czy Happy Wheels, czyli same znane gry w środowisku graczy. Chociaż Angry Birds odniosło taki sukces, że nie trzeba być graczem, żeby je znać. A twórcy dzięki tej bibliotece wcale się tak nie napracowali, bo o to właśnie chodzi, żeby sobie ułatwić życie czymś, co jest porządnie zrobione. Więc polecam ci tak na przyszłość Box2D ;)