Zwykle na pytanie do czego służy C++ najprawdopodobniej dostaniemy odpowiedź - do robienia gier.
To twierdzenie wywodzi się z tego, że większość gier AAA robiona jest w tym języku.
Tymczasem gdy patrze sobie po dostepnych silnikach w zasadzie nie znalazłem żadnego działającego "typowo" na c++'sie.
xDDD.
Gdy widziałem gry napisane w tym języku były to zwykle zrobione w sfmlu gierki 2d etc.
xDDDDDDDD. Musisz zwrócić uwagę na to, że nie każdy projekt jest OpenSource i firmy trzymają swój kod pod kluczem. Jeśli wygooglujesz coś w stylu "c++ game source" to nic dziwnego, że wyskakuje ci sfml.
Wobec tego jak dzisiaj piasne są gry w tym języku? Jakie stosuje się silniki oparte na nim? A może są one pisane inaczej?
1. Dlaczego c++ jest używany do dużych gier?
- Język kompilowany do kodu maszynowego
- Długa historia, od groma funkcjonalności
- Wysoka wydajność, elementy niskopoziomowe, elastyczność
Z tych powodów, API graficzne (DirectX, OpenGL, Vulcan) implementowane są dla tego języka.
Za pomocą języka C++ tworzysz cały silnik gry, używasz funkcji API graficznego do rysowania grafiki swojej gry i tak dalej.
Chyba najbardziej znany przykład darmowego silnika napisanego w cpp to Unreal, ale zazwyczaj jest tak, że firmy tworzą własne silniki, na których później tworzą gry.
Jest to zazwyczaj proces w którym tworzony jest sam główny program silnika oraz narzędzia do jego obsługi takie jak biblioteki programistyczne, edytory skryptów lub programy graficzne (np do tworzenia map w grze).