• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

LibGdx - Odwrócona oś Y

Object Storage Arubacloud
0 głosów
152 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2016 w Java przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)
Witam Mój problem dotyczy odwróconej osi Y w LibGdx. Znam sposób z odejmowaniem wysokosci od odwróconego y (wysokość - y). Moje pytanie jest następujące. Czy mozna wyłączyć odwracanie osi Y? Pisze z telefonu więc przepraszam za będy. Ps. Wiem zadalem takie pytanie jakis czas temu ale odpowiedz nie dokonca mnie satysfakcionuje. (http://forum.pasja-informatyki.pl/138767/libgdx-odwrocona-os-y)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 sierpnia 2016 przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)

Dawno nie robiłem w libgdx, ale chyba zamierzony efekt możesz uzyskać poprzez OrthograpicCamera i metode setToOrtho.

wyciąg z api

public void setToOrtho(boolean yDown)

Sets this camera to an orthographic projection using a viewport fitting the screen resolution, centered at (Gdx.graphics.getWidth()/2, Gdx.graphics.getHeight()/2), with the y-axis pointing up or down.

komentarz 28 sierpnia 2016 przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)
Jak wrócę do haty to sprawde czy działa. Jeśli tak to leczi naj :). Dzięki za pomoc!
komentarz 28 sierpnia 2016 przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)
Niestety ale yDown odwraca ekran "do góry nogami".
komentarz 29 sierpnia 2016 przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)
a wartosc przeciwna do tej której dałeś?
komentarz 29 sierpnia 2016 przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)
package pl.game.screen;

import com.artemis.SystemInvocationStrategy;
import com.badlogic.gdx.Game;
import com.badlogic.gdx.Gdx;
import com.badlogic.gdx.Input;
import com.badlogic.gdx.InputProcessor;
import com.badlogic.gdx.Screen;
import com.badlogic.gdx.graphics.GL20;
import com.badlogic.gdx.graphics.OrthographicCamera;
import com.badlogic.gdx.graphics.Texture;
import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
import com.badlogic.gdx.math.Vector2;

import pl.mrodkiewicz.Main;


/**
 * Created by MR on 28.08.2016.
 */
public class GameScreen implements Screen,InputProcessor {
    Game game;
    OrthographicCamera camera;
    Integer x,y;
    Texture texture;
    SpriteBatch batch;
    public GameScreen(Game game) {
        this.game = game;
    }

    @Override
    public void show() {
        camera = new OrthographicCamera();
        camera.setToOrtho(true);
        texture = new Texture(Gdx.files.internal("libgdx.png"));
        batch = new SpriteBatch();
        x = 1;
        y = 1;
        Gdx.app.log("x:y ",x + ":"+y);
        Gdx.input.setInputProcessor(this);

    }

    @Override
    public void render(float delta) {
        Gdx.gl.glClearColor(1,1,0,0);

        Gdx.gl.glClear(GL20.GL_COLOR_BUFFER_BIT);

        batch.setProjectionMatrix(camera.combined);

        batch.begin();
        batch.draw(texture,x,y);
        batch.end();

        camera.update();

    }

    @Override
    public void resize(int width, int height) {

    }

    @Override
    public void pause() {

    }

    @Override
    public void resume() {

    }

    @Override
    public void hide() {

    }

    @Override
    public void dispose() {

    }

    @Override
    public boolean keyDown(int keycode) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean keyUp(int keycode) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean keyTyped(char character) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean touchDown(int screenX, int screenY, int pointer, int button) {
        x = screenX;
        y = screenY;

        Gdx.app.log("x:y ",x + ":"+y);
        return false;
    }

    @Override
    public boolean touchUp(int screenX, int screenY, int pointer, int button) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean touchDragged(int screenX, int screenY, int pointer) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean mouseMoved(int screenX, int screenY) {
        return false;
    }

    @Override
    public boolean scrolled(int amount) {
        return false;
    }


}

 

To jest mój kod. Gdy yDown jest na true kordynaty sa ok ale renderujesie "do góry nogami". KIedy yDown jest na flase kordynaty sa błedne(tylko y) ale renderuje sie ok.

Z góry dzieki za pomoc

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 152 wizyt
pytanie zadane 8 maja 2016 w Java przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 173 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 164 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2016 w Java przez kacperszo Użytkownik (860 p.)

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,477 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...