• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

wybór biblioteki graficznej

Object Storage Arubacloud
0 głosów
416 wizyt
pytanie zadane 2 maja 2015 w C i C++ przez jeżozwierz Początkujący (490 p.)
Cześć :)

Do końca semestru muszę napisać programik w C++ zorientowany obiektowo, który będzie symulował ruch uliczny. Będzie to dopiero moje pierwsze wyjście poza konsolę, dlatego mam pytanie -  czy moglibyście mi polecić jakąś bibliotekę graficzną, w której mógłbym zrealizować projekt? Z góry dziękuję :)

8 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 maja 2015 przez Ursan Bywalec (2,920 p.)
SFML. Biblioteka zorientowana obiektowo. Łatwa, prosta i przyjemna. Można naprawdę fajne rzeczy zrobic.
+1 głos
odpowiedź 2 maja 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
SFML - Simple and Fast Multimedia Library. Nic dodać nic ująć - prosty, obiektowy kod.
+1 głos
odpowiedź 2 maja 2015 przez szmq Pasjonat (22,770 p.)
Wielką zaletą SFML-a jest to, iż jest on zorientowany obiektowo, ma wygodną dokumentację i jest prosty w użyciu. Biblioteka wprawdzie jest stworzona z myślą o grach 2D, ale wspiera także shadery napisane w GLSL, dzięki czemu można uzyskać ciekawe efekty 3D. SFML jest tworzony w języku C++, jednakże z powodu swej popularności doczekał się także bindingów do m.in. C, C#, Pythona i Ruby’iego. Jest dostępny na takie platformy jak Windows, Linux oraz Mac OS X i iOS, Android.

Dokumentacja i książki:

http://www.sfml-dev.org/learn.php
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2015 przez Thamed Obywatel (1,080 p.)
SDL też jest bardzo ciekawą biblioteką
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2015 przez Do.Zzay Mądrala (5,700 p.)
SFML, łatwa przyjemna, obiektowa biblioteka.
Allegro5, troche mniej rozbudowana jak SFML
SDL trochę trudniejsza, ale można ją użyć z OpenGL.
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2015 przez niezalogowany
Polecam wxWidgets + codeblocks (biblioteka przeznaczona do kroskompilacji, moja ulubiona)
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
SFML, po zapoznaniu się z podstawowymi nazwami już można zacząć kodzić :D
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2015 przez jeżozwierz Początkujący (490 p.)
Dziękuję, spróbuję zatem ogarnąć to SFML :D

Bardzo podoba mi się podejście obiektowe, więc chyba będę miał dużo zabawy z pisaniem tego programu ;D

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 695 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2016 w C i C++ przez Ditrix Mądrala (5,650 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 144 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2019 w JavaScript przez kordix Gaduła (3,910 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 126 wizyt

92,580 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,665 komentarzy

61,965 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...