• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Efekt na więcej niż jednym elemencie

Object Storage Arubacloud
+1 głos
319 wizyt
pytanie zadane 28 lipca 2016 w JavaScript przez j0nasz Nowicjusz (190 p.)
Cześć, jestem początkujący i mam takie pytanie.

Stworzyłem sobie 3 divy - każdy z nich ma tekst. Chciałbym, żeby w momencie kiedy kliknę w któryś zmieniało się tło, ale tylko dla tego w którego klikam. W tym momencie zrobiłem wszystko na IDkach więc jeśli kliknę np. w drugiego diva to kod wykonuje się na pierwszym. Jak rozwiązać taki problem?

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 lipca 2016 przez xmentor Nałogowiec (49,520 p.)
Możesz dla tych divów nadać tą samą klasę i użyć querySelectorAll (tutaj będzie też potrzebna pętla by dla każdego elementu przypisać zdarzenie).

Pokaż również swój kod.
0 głosów
odpowiedź 29 lipca 2016 przez Spiral Obywatel (1,330 p.)

Możesz nadać wszystkim 3 divom tą samą klasę (załóżmy że .blok) i użyć kodu jquery w tym stylu:

$(".blok").click(function(){
      
       $(this).css({backgroundColor:"red"});

});
komentarz 29 lipca 2016 przez xmentor Nałogowiec (49,520 p.)
A co jeżeli nie chce korzystać z jQuery?
komentarz 30 lipca 2016 przez xmentor Nałogowiec (49,520 p.)

Jedna biblioteka do JS która wszystko zmienia, wszystkie rzeczy które już od podstaw były skomplikowane (np. wybranie elementu który chcesz), z JQuery stają się proste i logiczne.

Złapanie elementu w JS jest naprawdę skomplikowane?

Nie wiem. Jeśli coś da się łatwo zrobić w JQuery to nie potrafię (i nie potrzebuję) tego robić w JS, to tak jakby nie moja działka. Nie ma więc sensu żebym kombinował nad rozwiązaniem w nie swojej dziedzinie ;)

Moim zdaniem, zaczęcie nauki od biblioteki jaką jest jQuery to zaczynanie od dupy strony.

Zaraz to będą sami programiści jQuery a nie JavaScript.

1