• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie Gier (android)

Object Storage Arubacloud
0 głosów
4,285 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2016 w C i C++ przez pjural Nowicjusz (140 p.)
Witam

    Zacząłem się uczyć c++, nawet dobrze mi szło. moim celem jest tworzenie gier, z początku 2D. Najbardziej bym chciał pisać gry na android. Szukałem dużo by znalezc odpowiednie poradniki, naprawdę chcę się uczyć tworzyć takie rzeczy, lecz większość kursów które przeszedłem(oprócz kursów na tej stronie) wydawały się bezużyteczne, zmarnowałem mnóstwo czasu. Zależy mi na czasie ponieważ równocześnie chodzę do szkoły. Dlatego pisze z ogromną prośbą o pomoc w znalezieniu dobrej książki lub jakiegoś kanału, dzięki, któremu nauczę sie tworzyć takie gry/programy. Narazie znalazłem taką książkę:

http://helion.pl/ksiazki/tworzenie-gier-na-platforme-android-4-j-f-dimarzio,twgian.htm?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping-pla&gclid=CjwKEAiA__C1BRDqyJOQ8_Tq230SJABWBSxnlOaEeZG2DUuFi5wBZAkqQMXa0xZ5KezGZiEtR5WbmBoC79bw_wcB

5 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 11 lutego 2016 przez niezalogowany
Zależy ci na jakimś konkretnym języku programowania (a także tym"normalnym, języku", czy nie masz nic przeciwko angielskiemu)?
komentarz 11 lutego 2016 przez pjural Nowicjusz (140 p.)
nie mam nic przeciwko angielskiemu.
komentarz 11 lutego 2016 przez niezalogowany
Z tego co przejrzałem twoje odpowiedzi w komentarzach, to napiszę to co pisałem już wielokrotnie (i jak widać sporo osób też to zauważyło) kurs MZ to podstawy, fajny kurs jeżeli chodzi o zachęcenie do nauki programowania, ale przejście go znaczy niewiele.

Moim zdaniem nie musisz poznać jakiegoś języka bardzo dokładnie aby pisać gry (tu mówię o desktopach, Android i C++ to nieco inna historia), sam zabarałem się za a gamedev zaraz po skońćzeniu kursu cpp0x.pl (ale akurat nie po to aby stworzyć grę, ale aby się uczyć programować i fakt faktem, kurs cpp0x oferuje znacznie więcej wiedzy niż kurs MZ).

Radzę nie pchać ci się na Androida z C++ jeżeli nie napisałeś czegokolwiek wcześniej na Desktopy (co innego gdybyś pisał w Javie, tam jest łatwiej).

Co do silników/bibliotek C++ to wiem że SFML umożliwia stworzenie portu na Androida najlepszym poradnikiem jest dokumentacja i poradniki na oficjalnej stronie.

Jeżeli chcesz pisać w miarę łatwo i szybko gry na Androida to umożliwi ci to Unity, jednak wtedy będziesz pisał w C# (musisz pamiętać tutaj o warunkach licencji Unity).
komentarz 11 lutego 2016 przez pjural Nowicjusz (140 p.)
Dzięki, postanowiłem zabrać się na razie za unity.

I zobacze co dalej.
0 głosów
odpowiedź 11 lutego 2016 przez secsec Mądrala (7,250 p.)
Wpierw to opanuj porządnie podstawy w danym języku programowania, a dopiero później myśl o programowaniu gier. Programowanie gier to nie prosta dziedzina, ale wymagająca i przy okazji łącząca w sobie wiedzę z zakresu fizyki, matematyki.

W naszym ojczystym języku nie znajdziesz żadnej porządnej pozycji, zostaje tylko i wyłącznie ANG.
komentarz 11 lutego 2016 przez pjural Nowicjusz (140 p.)
nie musi być to programowanie w ojczystym języku. Chcę opanować c++ (jestem na 14odc. kursu c++ Mirosława Zelenta )  lecz nie widzę co będzie dalej to jest bardzo demotywujące.  Bardzo chciałbym tworzyć gry 2d. Chiałbym znać książkę, lub inne zródło dzięki, któremu się rozwiną w tej dziedzinie, opanuje c++ tak jak mi radzisz, ale chce wiedzieć co potem? Dlatego proszę o coś co pozwoli mi przejść od zwykłego c++ z kursu na tej stronie do pisania gier 2d bez ograniczeń.
komentarz 11 lutego 2016 przez secsec Mądrala (7,250 p.)
Kurs Pana Mirosława to kompletne podstawy C++, nie możesz po nich powiedzieć, że znasz C++ na poziomie podstawowym. Twoim następnym krokiem powinno być przestudiowanie "Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++", następnie "Szkoła Programowania".

Pierwsza książka ponad 1200 stron, druga coś ciut ponad 1000 stron. Mając obojętnie którą z tych książek dowiesz się, że Twoja wiedza jest w skali 0 - 10 na poziomie 0,5 po przerobieniu kursu Pana Mirosława.

A do programowania gier to masz jeszcze daleką drogę, poszukaj sobie na amazon.com bez problemu znajdziesz.
0 głosów
odpowiedź 11 lutego 2016 przez Piotr Karasiński Mądrala (6,360 p.)
Myślę że powinieneś spróbować napisać coś w oparciu np. o oxygine.org
lub inną podobną bibliotekę.
0 głosów
odpowiedź 11 lutego 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Moim zdaniem żadne kursy tworzenia gier do pełni szczęścia nie są ci potrzebne - wystarczy, że poznasz perfekcyjnie któryś z języków programowania i jakąś bibliotekę multimedialną - to, co ma być w grze, wymyślisz sam, a poza tym gry pokroju Arkanoida nie są trudne do zaprogramowania, a ich zasady nie są zbytnio skomplikowane.
komentarz 11 lutego 2016 przez pjural Nowicjusz (140 p.)
Zgadzam się z tobą, czyli mówisz mi że ciągła nauka w c++ w końcu pozwoli mi tworzyć to co chcę. Czy też powinienem zakupić książkę np. tą która podlinkowałem wyżej ?
komentarz 11 lutego 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Dla Androida radziłbym pisać w Javie. Powyższe pozycje możesz zakupić i oczywiście nie odradzam ci tego, ale nie są one obowiązkowe w nauce procesu pisania gier, zwłaszcza przy pisaniu tak prostych gier, jak Arkanoid, czy Tetris.
komentarz 11 lutego 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ogólnie wiele pojęć typu: pętla gry i zdarzenia możesz nauczyć się z darmowych i szeroko dostępnych materiałów z Internetu - po co przepłacać? wink

komentarz 11 lutego 2016 przez pjural Nowicjusz (140 p.)
Poszukuje czegoś co opisałoby mi cały proces powstawanie gier  na platformie android od początku do końca. Takie kursy/poradniki w internecie, nawet, te które publikuje Mirosław Zelent. Dają dużo wiedzy, lecz są wciąż bezwartościowe (dla mnie) ponieważ nie wiem jak mógłbym ich użyć. Zacząłem sie uczyć sam w określonym celu i nie znalazłem nic co mogłoby mnie do niego chociażby przybliżyć.
komentarz 11 lutego 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Jeśli masz pieniądze, to nikt ci nie broni kupić takiej książki - stracisz co najwyżej parę złoty, a wiedzę zawsze w jakimś stopniu powiększysz.
0 głosów
odpowiedź 11 lutego 2016 przez mszczeci Nowicjusz (180 p.)
Możesz też spróbować zapoznać się z biblioteką SDL. Do gier 2D się nadaje, materiałów w internecie też jest sporo. Tutaj masz dość fajny kurs: http://lazyfoo.net/tutorials/SDL/. Jest też możliwość wykorzystania jej z poziomu androida.

Może też Cocos2d-x Cię zainteresuje: http://www.cocos2d-x.org/

Powodzenia!

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 4,676 wizyt
pytanie zadane 20 lutego 2016 w Android, Swift, Symbian przez Lolzs Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,022 wizyt
pytanie zadane 14 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Paweł123 Nałogowiec (33,500 p.)
+7 głosów
1 odpowiedź 3,735 wizyt
pytanie zadane 12 lipca 2016 w Nasze poradniki przez niezalogowany

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,480 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...