• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

konstruktor kopiujacy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,897 wizyt
pytanie zadane 9 lutego 2016 w C i C++ przez Ziuziek Mądrala (5,140 p.)
Probuje stworzyc konstruktor kopiujacy lecz wyskakuje blad, co robie zle??

 

http://wklej.org/id/1933161/

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 9 lutego 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,020 p.)
wybrane 9 lutego 2016 przez Ziuziek
 
Najlepsza

Drobna poprawka. Zamień to:

Klasa (const Klasa &p1)
    {
        pole1 = Klasa.pole1;
        pole2 = Klasa.pole2;
    }

na to:

Klasa (const Klasa &p1)
    {
        pole1 = p1.pole1;
        pole2 = p1.pole2;
    }

Powinno śmigać i się kompilować ;-)

Aby wywołać konstruktor kopiujący postępujesz podobnie jak ze zwykłym konstruktorem. Można to zrobić jawnie:

Klasa p1( a1 ); // Konstruktor kopiujący, przyjmuje obiekt a1.

Konstruktor taki jest też wywoływany niejawnie. Niejawne wywołania konstruktora występują, np. gdy przesyłamy obiekt do funkcji przez wartość. Czyli coś takiego:

void funkcja( Klasa k1 )
{
    // ...
}
 
int main()
{
    Klasa a1;
 
    funkcja( a1 );
 
return 0;
}

argument funkcji "k1", to jest inny obiekt, tak więc po wywołaniu funkcji z argumentem "a1", następuje wywołanie konstruktora kopiującego obiektu "k1".

Warto jeszcze nadmienić, że każda klasa ma domyślnie zrealizowany operator przypisania i konstruktor kopiujący, więc dla każdej klasy nadal jest możliwe przepisywanie wartość po wartości. Przykład:


#include <iostream>
 
using namespace std;
 
class Klasa
{
public:
    int zmienna;
};
 
int main()
{
    Klasa k1, k2;
    k1.zmienna = 5;
 
    k2 = k1; // operator przypisania
    Klasa k3( k2 ); // Konstruktor kopiujący
​
    cout << k3.zmienna;
 
    return 0;
}

 

komentarz 9 lutego 2016 przez Ziuziek Mądrala (5,140 p.)
http://wklej.org/id/1933184/

 

Zrobilem tak i dodalem komentarze, czy dobrze w komentarzach zapisalem to jak nazywa sie rzeczy po imieniu?
komentarz 9 lutego 2016 przez niezalogowany
Warto też wspomnieć, że w takim przypadku:
Klasa k1;
Klasa k2 = k1;
Zostanie wywołany konstruktor kopiujący(niejawne wywołanie) nawet jeśli mamy przeciążony operator przypisania. Żeby temu zapobiec trzeba dodać słówko kluczowe explicit np:
explicit Klasa(const Klasa &k1)
komentarz 9 lutego 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,020 p.)

Hmm... mój doświadczalny kod wydaje się przeczyć temu co napisałeś:

#include <iostream>

using namespace std;

class Klasa
{
public:
	int zmienna;
	Klasa()
	{ }
	Klasa( Klasa & k )
	{
		cout << "konstruktor" << endl;
	}
	Klasa & operator = ( Klasa & k )
	{
		cout << "operator" << endl;
		return *this;
	}
};

int main()
{
	Klasa k1, k2;
	
	k2 = k1;

	return 0;
}

Efekt działania programu: "operator";

Zrobiłem przeładowany operator przypisania + konstruktor kopiujący. Podczas wywoływania przeładowanego operatora nie widać efektu pracy konstruktora kopiującego. Jesteś pewny, że to działa tak jak napisałeś?

Chyba, że źle Cię zrozumiałem, w takim razie mnie popraw.

komentarz 9 lutego 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,020 p.)

Ahhh dobra rozumiem. Mój przeładowany operator zwraca referencję do obiektu. Gdyby zwracał zwykły obiekt, to wtedy zadziałałby konstruktor kopiujący. Czyli należałoby zamienić to:

Klasa & operator = ( Klasa & k )

na takie coś:

Klasa operator = ( Klasa & k )

Mała zmiana, a jednak istotna :-)
Tak czy inaczej, jeśli przeładowany operator klasy A ma zwracać obiekt klasy A, to przeważnie jest to referencja. Pozdrawiam :-)

komentarz 9 lutego 2016 przez niezalogowany
#include <iostream>

class C
{
public:
    C() { }
    
    C( const C & )
    {
        std::cout << "konstruktor kopiujacy" << std::endl;
    }
    
    C & operator =( const C & )
    {
        std::cout << "operator przypisania" << std::endl;
        return * this;
    }
};

int main()
{
    C c1;
    C c2 = c1;
    c2 = c1;
}

Efekt działania:

 

komentarz 9 lutego 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,020 p.)
Ah rozumiem. Czyli bez słowa "explicit" do inicjalizacji obiektu zostanie wywołany konstruktor kopiujący zamiast operatora przypisania. Dzięki za ten przykład ;-)
0 głosów
odpowiedź 9 lutego 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Nie:
pole1 = Klasa.pole1;
pole2 = Klasa.pole2;

Tylko:

pole1 = p1.pole1;
pole2 = p1.pole2;

 

0 głosów
odpowiedź 9 lutego 2016 przez Ziuziek Mądrala (5,140 p.)
OK a jak wywołać ten konstruktor kopiujacy ?
komentarz 9 lutego 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Dokładnie tak samo jak każdy inny. Przez odpowiedni argument.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 134 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2016 w C i C++ przez Ziuziek Mądrala (5,140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 364 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 421 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2018 w C i C++ przez konu33 Nowicjusz (210 p.)

92,546 zapytań

141,387 odpowiedzi

319,503 komentarzy

61,930 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...