• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór języka i technologii - nauka tworzenia gier

Object Storage Arubacloud
+1 głos
286 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
Witam, temat wałkowany wielokrotnie, jednakże nie w sytuacji podobnej do mojej. Jakiś czas interesuję się programowaniem, początkowo był to konsolowy c++. Umiałem napisać program oparty na dwóch klasach, lecz gdy siadałem do większego projektu to totalnie nie wiedziałem jak zabrać się za rozpisanie tego na klasy i obiekty. Ze względu na nadmiar pracy musiałem porzucić naukę na jakieś 5 miesięcy. U znajomego programisty w firmie zwolniło się miejsce i poszukiwali młodszego programisty c# windows forms. Przysiadłem trochę do tego i bach, udało się - od miesiąca pracuję jako młodszy programista, ten miesiąc dał mi wiele wiedzy, choć wiem, że dużo jeszcze przede mną.

Oprócz nauki w pracy oraz doszkalania się by dawać radę sobie w pracy chciałbym przysiąść do swojego projektu. Jest to związane z paroma kwestiami - przede wszystkim zrealizowanie pomysłu, który mam w głowię już od początku mojej przygody z programowaniem. Po drugie zauważyłem, że najskuteczniejsza nauka w moim przypadku to praktyka. Po trzecie chciałbym mieć coś w portfolio :)

Projekt, który chciałbym zrealizować to prosta ściganka sieciowa 2D na platformie Windows (być może jeśli dobór technologii pozwoli to i windows i android). Oczywiście nie od razu, miałby być to projekt po opanowaniu prostszych rzeczy typu pong, snake itp.

I myśląc o możliwościach jakie mam, ścieżkach do osiągnięcia tego celu mam rozterkę. Przede wszystkim jaki język programowania wybrać, c# w którym obecnie pracuję i z którym mam styczność na co dzień? W którym najwięcej się nauczyłem. Czy może jednak c++ którego mam jakieś tam podstawy?