• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór języka i technologii - nauka tworzenia gier

Object Storage Arubacloud
+1 głos
286 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
Witam, temat wałkowany wielokrotnie, jednakże nie w sytuacji podobnej do mojej. Jakiś czas interesuję się programowaniem, początkowo był to konsolowy c++. Umiałem napisać program oparty na dwóch klasach, lecz gdy siadałem do większego projektu to totalnie nie wiedziałem jak zabrać się za rozpisanie tego na klasy i obiekty. Ze względu na nadmiar pracy musiałem porzucić naukę na jakieś 5 miesięcy. U znajomego programisty w firmie zwolniło się miejsce i poszukiwali młodszego programisty c# windows forms. Przysiadłem trochę do tego i bach, udało się - od miesiąca pracuję jako młodszy programista, ten miesiąc dał mi wiele wiedzy, choć wiem, że dużo jeszcze przede mną.

Oprócz nauki w pracy oraz doszkalania się by dawać radę sobie w pracy chciałbym przysiąść do swojego projektu. Jest to związane z paroma kwestiami - przede wszystkim zrealizowanie pomysłu, który mam w głowię już od początku mojej przygody z programowaniem. Po drugie zauważyłem, że najskuteczniejsza nauka w moim przypadku to praktyka. Po trzecie chciałbym mieć coś w portfolio :)

Projekt, który chciałbym zrealizować to prosta ściganka sieciowa 2D na platformie Windows (być może jeśli dobór technologii pozwoli to i windows i android). Oczywiście nie od razu, miałby być to projekt po opanowaniu prostszych rzeczy typu pong, snake itp.

I myśląc o możliwościach jakie mam, ścieżkach do osiągnięcia tego celu mam rozterkę. Przede wszystkim jaki język programowania wybrać, c# w którym obecnie pracuję i z którym mam styczność na co dzień? W którym najwięcej się nauczyłem. Czy może jednak c++ którego mam jakieś tam podstawy?
Kolejna niewiadoma dla mnie to w jakim kierunku powinienem iść? Unity/inny silnik? Czy może np openGL? A może jeszcze coś innego?

Jaką ścieżkę do osiągnięcia mojego celu byście mi polecali? Pozdrawiam :)

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2016 przez niezalogowany
wybrane 20 lutego 2016 przez Adam Nowicki
 
Najlepsza

Heh, normalnie bym cię skierował na jakąś nisko poziomową bibliotekę, ale skoro pracujesz i faktycznie zajmujesz się C# na co dzień, to jednak wybierz Unity. Pamiętaj, że skryptowanie w Unity wygląda nieco inaczej niż przy normalnym kodzeniu, ale po obejrzeniu kilku live-training'ów powinieneś załapać jak to działa.

prosta ściganka sieciowa 2D

I już prosty projekt stał się czymś trudniejszym :P Chociaż słusznie zauważyłeś, że trzeba zacząć od czegoś proszego, więc napisz Ponga wraz z jakimś botem, następnie dodaj drugiego Playera lokalnie (przekonasz się że to proste), następnie dodaj możliwość zagrania w Ponga przez sieć (projekt jest dość prosty do sieci, pozwoli ci ogarnąć API do UNET).

Przed przejściem w swój finalny projekt radzę ci zrobić jeszcze jakąś grę singleplayer, np prostego infinite runnera (ulepsz tego co jest pokazany na live training o nowe elementy) i dopiero potem przenieś się do swojego projektu. Dzięki temu będziesz miał już jakieś pojęcie o Unity i jak co działa.

Jeżeli dalej masz problemy z projektami z większą ilością klas to będzie ciekawe, bo w Unity tworzy się ich masę (zobaczysz dlaczego).

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2016 przez kacperszo Użytkownik (860 p.)
Zależy co chcesz osiągnąć jeżeli chcesz mięć satysfakcje że sam napisałeś silnik, logikę i całą resztę to SFML.

Jeżeli zależy ci na dobrym efekcie w stosunkowo niskim nakładzie pracy wybierz unity

Przewagom unity jest to ,że programujesz C# ,ale z drugiej strony C# jest zasadniczo podobny do cpp no i warto wspomnieć ,że SFML jest oparty na openGL więc w swoim projekcie możesz implementować elementy openGL .

Więc wybór należy do Ciebie, nikt za Ciebie nie zdecyduje .
+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2016 przez radek024 Szeryf (77,160 p.)
Dużo zależy od tego, czy wiążesz swoją przyszłość z danym językiem. Jeżeli nie ogarniasz C# a pracujesz z nim - to dla mnie trochę dziwne - brałbym się za niego. Jeżeli jednak wiesz, że ta praca nie będzie na jakiś dłuższy okres, polecałbym przerobienie porządnie C++.
0 głosów
odpowiedź 20 lutego 2016 przez Adam Nowicki Obywatel (1,600 p.)
Wielkie dzięki panowie, zatem zabieram się za Unity ;)

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 286 wizyt
pytanie zadane 8 października 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Evarez Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 726 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 277 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Relvit Początkujący (280 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...